خبرگزاری کار ایران

زلفی‌گل در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

اقدامات وزارت علوم برای تسهیل روند جذب نخبگان در صنایع و وزارت‌خانه‌های مختلف

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۲۰۷

وزیر علوم گفت: باید قوانین و مقرراتی را وضع کنیم که جذب نخبگان در صنایع و وزارت‌خانه‌های مختلف را تسهیل کند.

محمدعلی زلفی‌گل در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره هشدارهای مربوط به مهاجرت نخبگان و برنامه وزارت علوم برای حفظ نخبگان و متخصصان در داخل کشور، گفت: برای این کار ما باید قوانین و مقرراتی را وضع کنیم که جذب نخبگان در صنایع و وزارت‌خانه‌های مختلف را تسهیل کند.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: برای این کار با موافقت‌نامه‌ای که با بنیاد ملی نخبگان داشتیم قرار شد بیش از هزار و ۳۰۰ نفر از رتبه‌های برتر کنکور و المپیادها در صنایع مختلف مانند سایپا، انرژی‌اتمی و دانشگاه‌های مختلفی مانند هرمزگان، یزد، سهند تبریز و کرمان بورس شوند. 

وی با اشاره به این‌که از سوی دیگر هم برای جذب دانش‌آموختگان دانشگاهی با مدرک دکتری در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای را داشتیم، عنوان کرد: افرادی که بنیاد ملی نخبگان آنان را تائید می‌کند خارج از فراخوان جذب اعضای هیات علمی می‌شوند.

زلفی‌گل ادامه داد: نخبگان خارج از  کشور هم اگر همان استاندارهای بنیاد ملی نخبگان داشته باشند با معرفی این بنیاد نیازی به فراخوان ندارند و مستقیماً به عنوان عضوی از هیات علمی جذب دانشگاه‌ها می‌شوند و سازمان برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی شناسه استخدامی و اعتبار لازم را برای آنها پیش‌بینی می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز