خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر علوم؛

کنگره گرامیداشت ۲۲۰ شهید دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۳۱۶

دانشگاه فنی و حرفه‌ای طی مراسمی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به منظور گرامیداشت ۲۲۰ شهید دانشگاه و آیین رونمایی از ۱۲ یادمان شهید گمنام، میزبان خانواده‌های معظم شهدا بود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، کنگره بزرگداشت ۲۲۰ شهید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و آیین رونمایی از ۱۲ یادمان شهید گمنام با حضور محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، خانواده معظم شهدا و جمع دیگری از مقامات و مسئولین، در سالن اجتماعات دانشکده فنی و حرفه‌ای شریعتی برگزار شد.

وزیر علوم در این مراسم، ضمن اظهار خرسندی از توفیق به‌دست‌آمده در برپایی مراسمی که روح شهدای عزیز در آن حاضر و ناظر هستند، حضور در مراسم تکریم شهدا را منوط به توفیق و لیاقت دانست و اظهار کرد: حضور شهدا در دانشگاه موجب معطر شدن فضای دانشگاهی است و ما می‌بایست قدر‌دان کسانی باشیم که بزرگترین ثروت زندگی‌شان را در اختیار دیگران نهاده‌اند.

وی تصریح کرد: نسل جوان بایستی بیاموزند و به یاد داشته باشند که استقلال ایران اسلامی راحت به دست نیامده است که راحت از دست برود.

 زلفی‌گل بر ایجاد تالار افتخارات در استان‌ها، به‌ویژه استان تهران، ارتقای شاخص‌های آموزش مهارتی در کشور، توجه ویژه به رفع معضل بیکاری جوانان به عنوان عامل اصلی در بالا رفتن سن ازدواج، جوانی جمعیت و حمایت از خانواده‌ها تاکید کرد و مؤلفه‌های مذکور را در حیطه وظایف دانشگاه‌ها و از انتظارات وزارت علوم عنوان کرد.

وی با اشاره به تکمیل شدن ۲۴ پروژه ساختمانی در اقصی نقاط ایران، نگاه ویژه ریاست جمهوری به دانشگاه را در سفرهای استانی و اختصاص اعتباری ویژه به این دانشگاه را یادآور شد و این اعتبارات را مازاد بر اعتبار و بودجه سالیانه برشمرد.

زلفی‌گل دانش‌آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای را به دلیل ورود به بازار کار و داشتن پنجه کارآمد، مورد توجه و نگاه ویژه وزارت علوم دانست و ضمن قدردانی از ریاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مسئولین و همکاران دانشگاه برای ایجاد فضا و محفلی معنوی خاطرنشان کرد: اقداماتی از این دست، سرمایه متأخری است که به واسطه آن‌ها روزی از ما دست‌گیری خواهد شد.

گفتنی است، در مراسم مذکور، خانواده ارجمند شهیدان حسن طهرانی‌مقدم، سید روح‌الله عجمیان، دانیال رضازاده، آرمان علی‌وردی، حسین زینال‌زاده و جمع دیگری از خانواده‌های شهیدان دفاع مقدس و شهدای امنیت، مهمان مراسم دانشگاه فنی و حرفه‌ای بودند.

در ادامه این مراسم ۱۲ یادمان شهدا به طور هم‌زمان، با صحبت‌های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و با ذکر  صلوات رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز