خبرگزاری کار ایران

نورانی نژاد:

غیرقانونی‌بودن دبیر کلی آذر منصوری به ما ابلاغ رسمی نشده است/ نهاد انتخابات باید منشاء اثر باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۰۸۳

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: تاکنون اعلام رسمی درباره غیرقانونی‌بودن دبیر کلی آذر منصوری به ما ابلاغ رسمی نشده است و باید این موضوع مسیر قانونی را طی کند.

حسین نورانی نژاد قائم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت در همایش نقش احزاب در انتخابات که از سوی خانه احزاب برگزار شد،  گفت: در دو انتخابات اخیر که دو نهاد انتخاباتی مجلس و دولت را ساخت، مشارکت چگونه بود؟ آیا از انتخابات ۹۸ عصاره فضائل ملت حاصل شد؟ عصاره فضائل ملت به کنار، آیا نمایندگان همه دیدگاه‌های ملت در آن حاضرند؟ نیستند. چرا؟ چون آن انتخابات‌ها چنین ظرفیتی را نداشتند. 

وی افزود: چرا احزاب و فعالان سیاسی مرجعیت ندارند؟ آیا مربوط به ضعف آدم‌هایی است که وارد انتخابات و سیاست می‌شوند و اینها از بخش کم‌هوش یا کم‌تلاش جامعه‌اند که توفیقات دیگر عرصه‌ها را در حوزه سیاست و تحزب نداریم؟ آیا کار دشمنان است؟ یا نه، ساختار به نحوی است که اجازه شکوفایی و تحول‌آفرینی را در حوزه سیاست نمی‌دهد؟ این نشان می‌دهد که مساله ساختاری است.  

قائم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت: ما در حزب اتحاد ملت به عنوان حزب دموکراسی‌خواه هرگز نمی‌توانیم نسبت به اصل انتخابات بی‌توجه باشیم. طبعا چنین حزبی هرگز به سمت تحریم این اصل نمی‌رود. مساله ما با انتخابات‌هایی است که برگزار می‌شود. ما برای احیاء این نهاد و اثربخش کردن آن برای همه اقشار و سلایق و آحاد جامعه تلاش می‌کنیم و برای آن ایستاده‌ایم. 

وی ادامه داد: در حال حاضر کسی برای حل مشکلات کشور منتظر انتخابات نیست در حالی که اگر در گذشته جامعه نارضایتی هم داشت منتظر فرصت انتخابات می‌ماند تا حرفش را آنجا بزند شاید بتواند کاری برای حل مشکلات کند.

نورانی‌نژاد با اشاره به راه‌های موثر برای با مشارکت برگزار کردن انتخابات پیش رو گفت:  اولا، مساله نظارت استصوابی باید حل شود. آقایان اصولگرا معترضند که چرا ما علیه نظارت استصوابی موضع می‌گیریم. خب حاصل چنین نظارتی وضع امروز است. ثانیا، تحولات سیاستی جدی و عمیق در راستای خواست بخش‌های محذوف و نادیده گرفته شده جامعه صورت بگیرد.

وی افزود: ثالثا، امکان کار کردن با فرض ورود به مجلس مهیا باشد. یعنی اختیارات مجلس از نهادهای فراقانونی پس گرفته شود و به مجلس بازگردد. امروز، احیاء انتخابات عمل صالح است و ما برای این منظور تلاش می‌کنیم. 

قائم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت با اشاره به سخنان برخی سخنرانان اصوگرا در این همایش گفت: آقایان شرکت مردم در تشییع سردار قاسم سلیمانی یا برنامه‌های مذهبی را مصادره به مطلوب نکنند. خیلی از کسانی هم که خواهان تغییر و تحولات هستند در این برنامه‌ها مشارکت دارند. این‌ها برای یک جناح خاص نیست. ملاک ارزیابی واقعی هم انتخابات است. 

وی یادآور شد: جامعه از سال ۷۶ تاکنون، چه در قالب رای، چه با زبان عدم شرکت در انتخابات، چه با زبان رسانه و اعتراض، بر سر خواست تغییر و اصلاح متمرکز است. زبان بیان این مطالبه گاهی بنا بر اقتضائات تغییر کرده اما اصل خواست  این تغییرات اساسی پابرجا مانده است.

نورانی‌نژاد با اشاره به طرح ابهاماتی درباره صلاحیت دبیر کل حزب اتحاد ملت تصریح کرد: تاکنون اعلام رسمی درباره غیرقانونی‌بودن دبیر کلی آذر منصوری به ما ابلاغ رسمی نشده است و باید این موضوع مسیر قانونی را طی کند.

وی ادامه داد: باید نهاد انتخابات منشاء اثر باشد. ما به عنوان یک حزب دموکراسی‌خواه انتخابات را تحریم نمی‌کنیم بلکه برای محوریت‌یافتن آن تلاش می‌کنیم.

قائم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت با بیان اینکه بخشی از کاهش اهمیت احزاب در جامعه را ناشی از مشکلات ساختاری دانست و افزود: این مشکل ساختاری سبب شده است که حوزه سیاست یا جذابیت لازم را نداشته باشد یا نیروهای سیاسی امکان بروز توانمندی خود را نیابند.

وی تاکید کرد: باید تحولاتی در راستای خواست بخش‌های معترض جامعه ایجاد شود و چراغ سبزی از سوی حاکمیت باشد تا این قشر نیز امیدوار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز