خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی تلفنی امیرعبدالهیان با وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۴۵۲

وزیر امور خارجه و وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، در خصوص مناسبات سیاسی، اقتصادی و کنسولی مورد اهتمام طرفین به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو با اشاره به تحولات مهم جاری منطقه‌ای و بین‌المللی، بر اهمیت رایزنی و مشورت مستمر  و نزدیک طرفین تاکید کرد.

وی ادامه داد: روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به گونه‌ای است که می‌توانند مسائل و مشکلات موجود در  روابط را به صورت دو جانبه حل و فصل نموده و آن را به مسیر صحیح خود هدایت کنند.

جیحون بایرام‌اف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تقدیر از تلاش‌های سازنده امیرعبداللهیان در حل و فصل تنش‌ها، این گفت‌وگو را مثبت ارزیابی کرد و با تاکید بر ارتباط مستقیم طرفین در حوزه‌های مختلف، نسبت به توسعه بیش از پیش مناسبات و حل و فصل برخی مسائل باقی‌مانده در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.

در این تماس، طرفین درخصوص سایر موضوعات مورد علاقه فیمابین، از جمله پروژه کریدور شمال – جنوب، برنامه آتی همکاری دو کشور در قالب سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله سازمان اکو و جنبش عدم تعهد گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز