خبرگزاری کار ایران

گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مالزی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۵۴۴

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و زمبری عبدالقادر، وزیر امور خارجه مالزی، امروز در یک گفت‌وگوی تلفنی در خصوص موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش ایلنا، وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، جمهوری اسلامی ایران و مالزی را دو کشور مسلمان و دارای اشتراکات فراوان دانست و ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور در تمامی این حوزه‌ها به شکل فزاینده و رو به جلو پیش رود. 

امیرعبداللهیان همچنین ضمن تشکر از مواضع دولت مالزی در حمایت از فلسطین، با یادآوری روز قدس تاکید کرد،  باور داریم کشورهای اسلامی می بایست برای کمک به فلسطین اقدامات موثر انجام دهند.

عبدالقادر وزیر امور خارجه مالزی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی حلول ماه مبارک رمضان را به وزیر امور خارجه کشورمان تبریک گفت.

وزیر خارجه مالزی، ایران را شریک تجاری مهم خود در منطقه دانست و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور، بیش از پیش توسعه یابد. 

وی هم چنین خاطر نشان ساخت که برقراری مجدد روابط بین دو کشور مهم ایران و عربستان، منجر به افزایش صلح و ثبات در غرب آسیا خواهد شد.

 وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مالزی همچنین تحولات افغانستان و اوکراین را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز