خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه:

پیشنهاد تشکیل مجمع گفت‌وگو و همکاری‌های منطقه‌ای بین کشورهای خلیج فارس را دادیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۰۱۱

وزیر امور خارجه که پس از عمان به کویت سفر کرد، با احمد نواف الاحمد الصباح نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن تبریک انتخاب مجدد احمد نواف الاحمد الصباح به عنوان نخست‌وزیر کویت و تشکیل کابینه جدید، برای دولت و ملت کویت موفقیت آرزو کرد.

وزیر امور خارجه روابط ایران و کویت را تاریخی خواند و گفت: در دولت رئیسی توسعه روابط با همسایگان یک اولویت اساسی است و ما تحقق اهداف این اولویت را با جدیت ادامه خواهیم داد، چراکه معتقدیم همسایگان ما خاصه همسایگان حوزه خلیج فارس ظرفیت‌ها و در عین حال مشترکات بسیار زیادی برای همکاری با ما دارند.

وی ادامه داد: ارتقا همکاری‌های اقتصادی، تجاری، حمل و نقل و دیگر زمینه‌های همکاری در کنار مشورت‌های سیاسی و امنیتی در روابط دو کشور ایران و کویت یک ضرورت جدی است.

به گفته امیرعبداللهیان، ما پیشنهاد تشکیل یک مجمع گفت‌وگو و همکاری‌های منطقه‌ای بین کشورهای حوزه شمال و جنوب خلیج فارس را دادیم که در صورت شکل‌گیری می‌تواند نقش سازنده‌ای در تقویت همگرایی و همکاری میان کشورهای این حوزه ایفا کند و کویت با توجه به سابقه مثبتی که در این زمینه دارد، می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی در گسترش روابط با کویت در زمینه‌های مورد علاقه دو کشور ندارد، با اشاره به نقش مثبت سفرها و دیدارهای مقامات عالی دو کشور در گسترش روابط دوجانبه، دعوت مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران از همتایان کویتی از جمله نخست وزیر این کشور جهت سفر به ایران را ابلاغ کرد.

نخست‌وزیر کویت نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و سفر وزیر امور خارجه به کویت، تصریح کرد: شکی نیست که روابط دو کشور کویت و ایران قدیمی است و همواره توأم با حسن همسایگی بوده و اکنون نیز باید تلاش کنیم که همکاری مشترک را در تمام زمینه‌ها تقویت کنیم.

وی حضور و زندگی حدود ۳۰ هزار شهروند ایرانی در کویت را یکی از فرصت‌های روابط دو کشور و دلیل دیگری بر حسن همسایگی و عمق روابط دو کشور ذکر کرد.

احمد نواف الاحمد الصباح با استقبال و اظهار خرسندی از ازسرگیری روابط ایران و عربستان، این تحول را دارای آثار مثبتی در فضای مناسبات میان کل کشورهای منطقه دانست و خاطرنشان کرد: کویت از ابتکارهای ایران برای تقویت روابط با کشورهای عربی استقبال می‌کند.

وی افزود: ما تلاش خواهیم کرد که زمینه‌های تقویت روابط میان کویت و ایران را تسهیل کنیم و گفت‌وگوهای شما و وزیر امور خارجه کویت در این سفر و نیز استمرار این گفت‌وگوها برای دستیابی به اهداف روابط دوجانبه و منطقه‌ای ضرورت دارد و ما از این گفت‌وگوها و مشورت‌ها حمایت و استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز