خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با وزیر امور خارجه کویت:

ایران دست دوستان و همسایگان خود را به گرمی می‌فشارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۴۷۶

وزیر امور خارجه تاکید کرد:‌ کویت همگام با دیگر کشورهای همسایه، دیدگاه مثبتی را در مورد تقویت مناسبات منطقه‌ای دنبال می‌کند و ایران نیز دست دوستان و همسایگان خود را به گرمی می‌فشارد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان و شیخ احمد ناصر الصباح، وزیر امور خارجه کویت امروز در گفت‌وگویی تلفنی درباره روند تحکیم مناسبات دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله نشست جده و مذاکرات رفع تحریم‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند. 

دو طرف در این گفت‌وگو با اشاره به روند رو به رشد مناسبات دوجانبه، نسبت به ضرورت توسعه بیش از پیش آن تاکید کردند.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی، ضمن استقبال از فعال شدن کمیته‌های تخصصی، این موارد را نشانه‌های خوبی از روند مثبت همکاری‌های دوجانبه خواند و اظهار امیدواری کرد با افزایش سفرها و دیدارهای متقابل، زمینه‌های توسعه همکاری‌های دوجانبه فراهم شود.

وی ضمن دعوت از همتای کویتی خود برای سفر به تهران گفت: کویت همگام با دیگر کشورهای همسایه، دیدگاه مثبتی را در مورد تقویت مناسبات منطقه‌ای دنبال می‌کند و ایران نیز دست دوستان و همسایگان خود را به گرمی می‌فشارد. 

وزیر امور خارجه ضمن تقبیح برخی تلاش‌ها برای دادن رنگ و بوی ضد ایرانی به اجلاس جده، از اینکه با درایت کشورهای منطقه این تلاش‌ها به نتیجه نرسید، ابراز رضایت و تصریح کرد: کشورهای منطقه نشان دادند مسئله فلسطین همچنان برای جهان اسلام دارای اولویت بوده و هیچ کشوری در منطقه نمی‌تواند جنایات رژیم صهیونیستی را نادیده بگیرد. 

امیرعبداللهیان ضمن مرور روند مذاکرات رفع تحریم‌ها در سه ماه اخیر خاطرنشان کرد: ایران امیدوار است طرف آمریکایی رویکردی واقع‌بینانه در پیش بگیرد تا مذاکرات به مرحله نهایی خود برسد. 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود پایبند است و از آمریکایی‌ها می‌خواهد واقع‌بین باشند تا رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار امکانپذیر شود.

شیخ احمد ناصر الصباح، وزیر امور خارجه کویت نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تقدیر از ابتکار جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط با کشورهای منطقه، بر ضرورت گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه بین کویت و تهران تاکید کرد و ابراز داشت: رهبری سیاسی کویت همواره به دنبال تقویت رابطه با ایران بوده است و تعیین سفیر جدید کویت در ایران در همین راستا است.

وی با اشاره به سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران به کویت و برگزاری نشست مشترک دو کشور در رابطه با مسئله ریزگردها بیان کرد: این سفرها می‌تواند مسائل و موضوعات مورد اهتمام مشترک را از طریق همکاری دوجانبه حل و فصل کند. 

وزیر امور خارجه کویت در مورد اجلاس امنیت و توسعه در جده نیز ضمن رد گمانه‌زنی‌های انجام شده پیش از اجلاس در مورد اهداف ضد ایرانی این اجلاس، عنوان کرد در سخنان رهبران منطقه بر لزوم ایجاد و حفظ روابط خوب با ایران همواره تاکید شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز