خبرگزاری کار ایران

مخبر:

همه کشورهای منطقه از کریدور شمال جنوب منتفع می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۶۶۳

معاون اول رییس‌رئیس‌جمهور امضای توافقنامه اجرای پروژه کریدور شمال - جنوب را گامی مهم در روابط ایران و روسیه توصیف کرد و گفت: باید با جدیت عملیاتی شدن این توافق را پیگیری کنیم و اطمینان دارم کشورهای منطقه از این اقدام منتفع خواهند شد.

به گزارش ایلنا، محمد مخبر عصر امروز در دیدار الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه با تاکید بر اینکه بخش خصوصی دو کشور باید بیش از پیش وارد عرصه تعاملات اقتصادی فی‌مابین شوند، گفت: باید تلاش کنیم با پیشتازی بخش خصوصی دو کشور تمامی ظرفیت های موجود را به خدمت بگیریم.

وی تسریع در حذف دلار از مناسبات ارزی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: حذف دلار از تبادلات مالی تهران و مسکو از اهمیت فراوانی برای سرعت دادن به روند همکاری‌های اقتصادی برخوردار است.

ضرورت توجه به توسعه همکاری ها در حوزه‌های مرتبط با نفت، حمل و نقل و خودروسازی از دیگر موضوعات مورد تاکید معاون اول رئیس‌جمهور در این دیدار بود.

معاون نخست‌وزیر روسیه نیز در این دیدار با قدردانی از معاون اول رئیس‌جمهور به خاطر اهتمام ویژه نسبت به پروژه کریدور شمال- جنوب، گفت: این کریدور یک مسیر سوق الجیشی برای ایران و روسیه و تمام کشورهای منطقه ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به بررسی زمینه های مختلف همکاری در مذاکرات دو هیات، اظهار داشت: در این سفر همکاری های فیمابین در زمینه های نفت، گاز، امور بانکی، صنعت و کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت و به توافقات خوبی در زمینه‌های تجاری و اقتصادی رسیدیم.

نواک همچنین با اشاره به بازدیدهای خود از برخی مراکز صنعتی ایران، توانمندیهای کشورمان را در حوزه های مختلف علم و فناری مورد تقدیر قرار داد و یادآور شد: مسکو به دنبال قله های جدید در همکاری های تجاری و اقتصادی با تهران است.

در حاشیه این دیدار همچنین جواد اوجی، وزیر نفت و الکساندر نواک به عنوان روسای کمیسیون مشترک همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور یک بیانیه مشترک در خصوص همکاری های فیمابین امضا کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز