خبرگزاری کار ایران

رحیمی در تذکر شفاهی:

بانک‌ها کمر به شکستن کمر تولیدکنندگان بسته است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۱۶۴

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس با بیان اینکه فرزین رئیس بانک مرکزی گفته که اختیارات ارز در دست ایشان نبوده و نمی توانند پاسخگو باشند! گفت: بفرمایید حضور ایشان در برج شیشه ای بانک مرکزی چه فایده ای دارد؟ بانک ها کمر به شکست کمر تولیدکننده و تولید بسته اند.

به گزارش ایلنا، بهزاد رحیمی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری تکلیف شده تولید رشد و تورم مهار گردد، بانک مرکز تولید را مهار و تورم را رشد می دهد، به طوری که عالمانه و هدفمند با سیاست های غلط و عدم تسلط به وظایف و اختیارات خود، تیشه به ریشه تولید می زند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال واردکنندگان کالاهای غیرضروری مانند موبایل، کولر گازی و اخیراً خودرو با رانت، واسطه گری و بدون محدودیت در اولویت تامین ارز قرار می گیرند و چون هیچ مسئولیتی در قبال قیمت گذاری دستوری ندارند، به دلخواه خود در بازار محصولات وارداتی را به مردم قالب می کنند، اما تولیدکنندگان واقعی و مشمول قیمت گذاری دستوری باید در مدت ۳۰ روز ۵ درصد معادل ریالی را در بانک عامل مسدود کنند که به دلیل عدم تامین ارز از سوی بانک عامل، به ناچار این پروسه تکرار و تولیدکننده بار دیگر ۱۰ درصد را مسدود می کند. این موارد در حال حاضر به بیش از ۳ ماه نیز رسیده است که موجب تحمیل هزینه های سنگین به کارخانه های نوپای تولیدکنندگان در مناطق محروم و مرزی به جای واردات و قاچاق کالا به تولید تشویق شدند، در آستانه تعطیلی و اخراج کارگران خود هستند که زیبنده نظام در شرایط موجود نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه نمی دانم مسبب وضع فعلی چه کسی است، افزود: امروز آقای فرزین رئیس بانک مرکزی گفتند که اختیارات ارز در دست ایشان نبوده و نمی توانند پاسخگو باشند! بفرمایید حضور ایشان در برج شیشه ای بانک مرکزی چه فایده ای دارد؟

وی تصریح کرد: در بحث تسیهلات ریالی هم برای تولیدکنندگان موانعی ایجاد کرده اند و بانک ها در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ و سایر تسهیلات به بهانه های مختلف سرباز می زنند و کمر به شکست کمر تولیدکننده و تولید بسته اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز