خبرگزاری کار ایران

حاجی بابایی:

قانون رتبه‌بندی معلمان بر اساس عدالت اجرا نشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۳۱۲

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: با وجود پیش‌بینی اعتبارات، بارها و بارها قانون رتبه‌بندی معلمان بر اساس عدالت اجرا نشد.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا حاجی بابائی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۵ فرودین) مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رتبه‌بندی معلمان در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و در برنامه ششم به عنوان یک اصل مورد اشاره قرار گرفته است، همچنین این موضوع به عنوان بزرگترین افتخار مجلس شورای اسلامی در حوزه آموزش و پرورش به ثبت رسیده است و برای اولین بار پس از پیگیری‌های مختلف در طول سال‌ها و بر اساس اسناد بالادستی به تصویب رسید و این موضوع مطالبات معلمان را تا حدود زیادی پاسخ داد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: از سال ۱۴۰۰ که رتبه‌بندی تبدیل به یک قانون شد قرار بود در ۶ ماهه دوم شکل اجرایی به خود بگیرد و ۱۲ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰ برای ۶ ماهه آن گذاشته شد اما نه آیین‌نامه تدوین شد، نه رتبه‌بندی اجرا شد و نه کار خاصی انجام شد و این بار به سال ۱۴۰۱ منتقل شد و در بودجه ۱۴۰۱، دولت ۲۵ هزار میلیارد تومان برای نظام رتبه‌بندی قرار داد اما ما در مجلس تأکید کردیم که این کافی نیست و ۱۳ هزار میلیارد تومان به آن اضافه کردیم و این رقم به ۳۸ هزار میلیارد تومان رسید و این رقم می‌توانست مشکل فرهنگیان را در آن زمان حل کند اما مشکل اینجاست که ۱۲ هزار میلیارد تومان ۶ ماهه ۱۴۰۰ رها شده بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در واقع با احتساب ۱۲ هزار میلیارد تومان ۱۴۰۰ ، ۵۰ همت برای نظام رتبه‌بندی معلمان وجود داشت نه ۳۸ همت و ما باید با ۵۰ همت ۱۸ ماهه را حل می‌کردیم نه با ۳۸ همت و در طول سال ۱۴۰۱ بارها و بارها معلمان را با عملکردها ناراحت و عصبی کردیم، یک بار گفته شد این قانون شامل مهرآفرین نمی‌شود در حالی که مهرآفرین تنها صد هزار نفر می‌شدند، یک بار بحث آزمون مطرح شد. چرا معلمی که ۱۶ سال سابقه کار دارد باید آزمون دهد  در حالی که مبلغ کمی می‌خواهد به حقوق او اضافه شود و در این موضوع مجلس یک بار دیگر قدرتمندانه ورود کرد و در ترمیم حقوق‌ها اعلام کرد باید به مهرآفرینان نیز مانند بقیه پرداخت شود.

وی ادامه داد: در ادامه گفتم چون مجلس مصوب کرده است مهرآفرینان را چون از اول مهرماه ۱۴۰۱ تصویب کرده است، ما از این تاریخ پرداخت می‌کنیم، پس یک سال از این حقوق را حذف کردند سپس ما به دیوان محاسبات ارجاع دادیم و دیوان محاسبات رسما نامه‌ای زد و اعلام کرد که منظور مجلس از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ است و ما یک سال دائم درگیر نظام رتبه‌بندی بودیم. همچنین آنچه در مدارس نیز اجرا شد قابل قبول نیست و عدالت اجرا نشده است و معلمی با ۳۰ سال سابقه به حق خود نرسیده است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خطاب به نمایندگان گفت: امروز هر کسی بابت ضعف در اجرای رتبه‌بندی دلیلی می‌آورد اما اینکه چرا در ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۱ حقوق معلم اینگونه آن هم ناقص پرداخت شده است، جای سوال است و بیشترین فشارها بر معلم وارد شده است و این قابل قبول نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز