خبرگزاری کار ایران

نماینده مجلس:

مجلس با نظارت دقیق، مانع ایجاد رانت در طرح قیر رایگان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۵۶۹

درحالی که برخی از طرفداران توزیع قیر رایگان، این طرح را فرصت و ابزاری برای آبادانی شهرها و راهسازی روستاها می دانند، منتقدان طرح قیر رایگان را بازخوانی یک رویکرد غیر شفاف و تجربه ای شکست خورده می دانند و معتقدند این مصوبه حاشیه سود و رانت حداکثری برای برخی از افراد ایجاد می کند؛ به رغم این کش و قوس ها و ابهامات فراوان، برخی در تلاش هستند تا با تاثیرگذاری بر روی نهادهای تصمیم گیرنده این قانون را دائمی کنند.

به گزارش ایلنا،‌ در این باره، جعفر راستی، نماینده شبستر و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: مجلس مصمم است تا روی موضوع قیر رایگان نظارت های کافی را به عمل بیاورد تا شائبه های ایجاد رانت در این طرح برطرف شود.

نماینده مردم شبستر با اشاره به موضوع قیر رایگان در سال گذشته گفت: سال گذشته طرح قیر رایگانی که به مجلس آمد با طرحی که در نهایت در مجلس مصوب شد، تفاوت های بسیار زیادی داشت و بخش عمده این تفاوت هم برای این اعمال شد تا جلوی بروز فساد و رانت را بگیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به اینکه امسال هم باید روی این موضوع کار شود تا جلوی بروز فسادهای احتمالی گرفته شود، افزود: قطعا مجلس امسال مصمم است هم در چکش کاری بودجه توان لازم را به لحاظ درآمد و هزینه لحاظ کند و هم اگر در مسائلی مانند همین طرح قیر رایگان به توافقی می رسد و امری را تصویب می کند، روی آن نظارت دقیق کند.

او در واکنش به نگرانی ها نسبت به بروز مفسده در طرح قیر رایگان، تاکید کرد که در بحث قیر رایگان قطعا مجلس بر آن نظارت های کافی را به عمل خواهد آورد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود درباره بودجه سال ۱۴۰۱ نیز با اشاره به اینکه تا زمانیکه بودجه در کمیسیون تخصصی خود نرود و روی آن کار نشود نمی توان کم و کیف موضوع را تحلیل کرد، گفت: در بودجه ۱۴۰۱سعی شده ساختار بودجه به تدریج به سمت اصلاح برود و باید ببینیم بودجه در نهایت چگونه از مجلس بیرون می آید از همین رو الان نمی توان گفت که میزان تغییرات در بودجه ۱۴۰۱به چه صورت است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز