خبرگزاری کار ایران

پژمان‌فر در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت بداند مسیر تغییر نظراتش باید از مجلس طی شود/ مجلس از مواضع خود عقب نمی‌نشیند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۸۹۰

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: دولت قول و قرارهای برزمین مانده با مجلس دارد که باید بنشینیم و این موارد را با دولت حل کنیم، اگر هم دولت نظری برای تغییر این موضوعات دارد باید از طریق مجلس آن را پیگیری و دنبال کند.

نصرالله پژمان‌فر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با ارزیابی از عملکرد دولت طی یک سال و نیمی که از آغاز به کار آن سپری شده به ویژه در حوزه‌های اقتصادی، گفت: به نظر من ما بدون در نظر گرفتن وضعیت زمان تحویل گرفتن دولت و روشن شدن وضعیت کشور در آن نقطه نمی‌توانیم یک ارزیابی دقیقی داشته باشیم که وضعیت از تاریخ تاکنون رو به جلو بوده یا نبوده است. البته بدون بحث سیاسی و براساس آمار باید به موضوعات نگاه کنیم.

وی ادامه داد: برای مثال در زمان تحویل دولت، وضعیت کشور در بحث تولید برق و انرژی باید در چه شرایطی می‌بود؟ مثلا باید حداقل ۱۰۳ هزار مگاوات میزان تولید برق ما می‌بود که دولت را ۸۳ هزار مگاوات تحویل دادند و یا مثلا ما مشاهده می‌کنیم تا امروز دولت کنونی دارد ماهیانه ۱۵ هزار میلیارد اوراقی که در آن دولت ارائه کردند، اصل و فرع آن را پرداخت می‌کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در ادامه ابراز داشت: مثلا مشکل ۸ ساله‌ای که در ارتباط با تولید مسکن ملی وجود داشت و منجر به کمبود بیش از ۵/۵ میلیون مسکن در بازار شد و فاصله میان عرضه و تقاضا به وجود آمد. در حوزه محصولات کشاورزی ۱۵ سال بعد از جشن خودکفایی گندم، ما در دولت گذشته به واردات گندم رسیدیم، در حوزه‌های مختلف و بخش‌های گوناگون شرایط خوبی نداشتیم و این موارد گزارش‌هایی بود که خود دولت قبل در پایان دوره ارائه کرد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: اما نگاه و مقایسه کنیم که در این وضعیت، دولت کنونی تلاش کرد ماشینی که از جاده خارج شده و در نزدیکی پرتگاه به این دولت تحویل داده شده بود را از این فضا خارج کند و کم کم دارد آن را به جاده می‌آورد. من فکر می‌کنم که حرکت این دولت ان‌شاءالله رو به جلو خواهد بود و هم در مسائل داخلی و هم در مسائل خارجی کشور شرایط بهتری خواهد داشت.

پژمان‌فر در واکنش به این مساله که «دولت قول و قرارهای بر زمین مانده‌ای با مجلس دارد، مانند کالابرگ الکترونیک یا واگذاری سهام دولتی و موضوعات دیگر با این موارد چه برخوردی خواهید داشت؟»، گفت: حتما همینطور است، این‌ها از مسائلی است که باید بنشینیم و با دولت حل کنیم. مجلس هیچ موقع نباید از مواضع خود عقب بنشیند و عقب نخواهد نشست. دولت هم اگر نظری برای تغییر این دیدگاه دارد باید از مسیر مجلس آن را طی کند. دولت باید بداند که مسیر اصلاح، نقطه نظرات مجلس است و مجلس هم با تمام توان به دولت کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز