خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

۲۰ میلیون خانوار تا پایان دولت تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۴۶۳

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر نزدیک به سه هزار خدمت دولتی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به مردم ارائه می‌شود.

به گزارش ایلنا، عیسی زارع‌پور پس از پایان نشست با اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه برنامه‌ها و بودجه مصوب این وزارتخانه در سال ۱۴۰۱ و همچنین برنامه های این وزارتخانه در لایحه بودجه براساس مصوبات کمیسیون تلفیق در سال ۱۴۰۲ بررسی و مرور شد.

وی ادامه داد: نمایندگان در بودجه ۱۴۰۱ تکالیفی را بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گذاشته بودند و ما در این جلسه نتایج و عملکرد آن را عنوان کردیم. یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده در این بخش ، مبحث دولت هوشمند بود که در حال حاضر قریب به ۹۳ درصد از دستگاه هایی که مشمول هستند، به پنجره ملی دولت هوشمند متصل شده اند.در حال حاضر نزدیک به سه هزار خدمت دولتی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به مردم ارائه می شود.

زارع پور ادامه داد: البته این تکلیف در بودجه سال ۱۴۰۲ بر عهده وزارت ارتباطات گذاشته شده تا دستگاه ها خدمات را به صورت هوشمند به مردم ارائه دهند و این بدین معناست که مردم برای اخذ خدمت از دستگاه‌های دولتی نیاز به ارسال هیچگونه مدرک و مراجعه حضوری نداشته باشندلذا این مسئله در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده و در کمیسیون تلفیق هم به تصویب رسیده است.

زارع پور با اشاره به امن سازی سامانه های دولتی تاکید کرد: در تبصره ۷ لایحه بودجه پیشنهادی در این بخش مطرح شده است تا بخشی از بودجه دستگاه ها صرف تقویت امنیت سامانه ها شود.

وی با اشاره به پیشرفت پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها تصریح کرد: در این بخش هم اقدامات انجام گرفته برای نمایندگان تشریح شد لذا تاکنون نزدیک به دو و نیم میلیون پوشش در این بخش ایجاد شده و هدف‌گذاری ما این است که تا پایان دولت ۲۰ میلیون خانوار در سراسر کشور تحت پوشش قرار گیرند.همچنین در این زمینه در بودجه سال ۱۴۰۲ هم ساز و کاری پیش بینی شده تا بخش قابل توجهی از هزینه‌های این کار از طریق درآمدهای دولت و بخش خصوصی تامین شود.

وی با اشاره به ارائه گزارش به نمایندگان درباره توسعه ارتباطات در روستاها، اظهار داشت: در دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۳ هزار روستا جدید به شبکه متصل شده اند و این یعنی ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ارتباطات متصل شده اند و باقی مانده هم ان شاءالله ظرف ۶ الی ۷ ماه آینده انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز