خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور:

امنیت، محور اصلی تمام پیشرفت‌ها در کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۲۲۹

دادستان کل کشور گفت: نقش امنیت به عنوان اصلی ترین رکن و محور تمام پیشرفت‌ها در یک جامعه نقشی بی‌بدیل است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام‌ منتظری، دادستان کل کشور ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به حدیثی از حضرت  امام جعفر صادق (ع) سه نیاز اصلی یک حکومت را امنیت، عدالت و ایجاد رفاه در معیشت مردم بیان کرد و گفت: به فرموده امام جعفر صادق(ع) سه نیاز اساسی یک حکومت که کارگزاران باید برای برآورده کردن آن تلاش کنند امنیت، عدالت و معیشت و افزایش رفاه در زندگی مردم است.

وی از امنیت به عنوان محور اصلی تمام پیشرفت‌ها یاد کرد و گفت: نقش امنیت به عنوان اصلی ترین رکن و محور تمام پیشرفت‌ها در یک جامعه نقشی بی‌بدیل است و اگر این محور اصلی دچار مشکل شود تمام ارکان دیگر دچار نقصان شده و چرخ تمام پیشرفت‌ها در آن جامعه از حرکت باز خواهد ایستاد.

دادستان کل کشور با تاکید بر نقش حیاتی دستگاه قضایی در ایجاد امنیت در جامعه، تصریح کرد: با وجود اینکه تلاش‌ها و زحمات نهادهای انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی برای برقراری امنیت در جامعه بسیار لازم و ضروری است اما این تلاش‌ها بدون پشتیبانی دستگاه قضایی کشور به ثمر نخواهد نشست و حمایت دستگاه قضا مکمل اقدامات نهادهایی است که مسئول برقراری امنیت در جامعه هستند.

وی عدالت را دومین نیاز اساسی کشور خواند و اضافه کرد: برقراری عدالت در یک جامعه، باید به صورتی محقق شود که جلوه عینی و عملی آن در عرصه‌های مختلف، متبلور باشد. عدالت در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، سلامت و در صدر همه عدالت قضایی است و برای برقراری عدالت در جامعه دستگاه‌های زیادی دخیل هستند و نقش نظارتی و مطالبه گرانه دستگاه قضایی نیز از اهمیت شایانی برخوردار است.

منتظری با اشاره به وظیفه سخت قاضی در برقراری عدالت قضایی اظهار کرد: برای برقراری عدالت قضایی، قاضی، وظیفه بسیار سخت و سنگینی بر دوش دارد چرا که باید بین طرفین دعوا (دو نفری که آگاه هستند به آنچه بینشان گذشته) در جایگاه یک شخص سوم (به‌عنوان نا‌آگاه به حقیقت آنچه که اتفاق افتاده است) بر اساس مستندات قضاوت کند.

وی مقدمه قضاوت صحیح و برقراری عدالت قضایی در جامعه را پاکیزه نگاه داشتن دستگاه قضایی و مبارزه با فساد در درون این دستگاه دانست و بر لزوم خودمراقبتی و صیانت مدیران و دادستان‌ها از خود و مجموعه تحت‌الامر، تاکید کرد.

منتظری با اشاره به تبیین نقش دستگاه قضا در برآورده شدن نیاز دیگر جامعه، یعنی معیشت و رفاه مردم، گفت: وظیفه مسئولان کشور به ویژه دولت، بهبود سطح معیشت و افزایش رفاه در زندگی مردم است. در این مورد نیز از زمان تشکیل ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه، این ستاد با ورود به مسائل مختلف اقتصادی توانسته است گره‌های سخت بسیاری از کارخانه‌ها و شرکت‌ها را باز کند و از تعطیلی دائمی آن‌ها جلوگیری کند.

دادستان کل کشور با اشاره به بیان ارزشمند امام راحل (ره) که فرمود: «انقلاب ما انفجار نور بود» بر لزوم تبیین و تشریح این جمله‌ نورانی تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز