خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

مرادی: آذر منصوری در شورای آتی نمی‌تواند عضو حزب اتحاد باشد/ شکوری‌راد: حکم قضایی منصوری به مرحله اجرا درنیامده/ امکان برگزاری مجدد مجمع عمومی را نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۲۸۱

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: حکم قضایی خانم منصوری که در سال ۹۸ صادر شده به مرحله اجرا در نیامده‌ که مجازات تکمیلی آن بخواهد مورد استناد کمیسیون ماده ده احزاب قرار بگیرد. خانم منصوری یک چهره سیاسی شناخته شده است که با اثبات شایستگی‌های فکری و اجرایی پله پله مدارج حزبی را در طول سالیان متمادی کنش سیاسی حزبی و رسانه‌ای طی کرده است و اکنون بار دیگر اعضای مجمع عمومی حزب با رأی بسیار بالا او را به عنوان دبیرکل برگزیده‌اند.

عبدالله مرادی دبیر کمیسیون ماده ده احزاب در وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت حزب اتحاد گفت: پروانه حزب اتحاد ملت از گذشته صادر شده و پابرجاست، اما باید برای انتخاب شورای مرکزی و دبیرکل جدید مجمع برگزار شود. منتهی دبیرکل تا زمانی که تایید صلاحیت و انتخابات کمیسیون تعیین شود، باید منتظر بماند. اما در مورد خانم آذر منصوری چون قبلا در کمیسیون بحث شده و صلاحیت ایشان تایید نشده براساس حکم قضائی که ایشان داشتند، قطعا نمی‌تواند در شورای آتی حتی عضو این حزب باشد.

در همین رابطه علی شکوری‌راد، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد در واکنش به اظهارات مرادی، مدیرکل سیاسی وزارت کشور و دبیر کمیسیون ماده ده احزاب به خبرنگار ایلنا گفت: حزب اتحاد به درخواست کمیسیون احزاب که مجمع عمومی حزب در سال گذشته را به دلیل فقدان حدنصاب اعضاء حاضر در آن تأیید نکرده بود، مجدداً مجمع عمومى خود را با حضور نماینده وزارت کشور و نصاب مورد نظر کمیسیون برگزار و انتخابات شوراى مرکزى و دبیرکل را دوباره انجام داد.

وی افزود: حالا دبیر محترم کمیسیون مطرح کرده است که کمیسیون قبلا صلاحیت خانم منصورى را رد کرده بود. اگر چنین بوده باید آن را پیش از برگزارى مجمع عمومى رسماً و مستدلاً به حزب اعلام مى‌کردند تا حزب چاره‌جویی کند. حالا این امکان وجود ندارد که ما یک‌بار دیگر برای انتخاب دبیرکل، مجمع عمومی از سراسر کشور برگزار کنیم. برگزاری مجمع عمومی به لحاظ تشکیلاتی دارای یک روند دوماهه و با صرف هزینه زیاد است.

شکوری‌راد تصریح کرد: علاوه بر این اساساً حکم قضایی خانم منصوری که در سال ۹۸ صادر شده به مرحله اجرا در نیامده‌است که مجازات پایانی آن بخواهد مورد استناد کمیسیون ماده دهاحزاب قرار بگیرد. خانم منصوری یک چهره سیاسی شناخته شده است که با اثبات شایستگی‌های فکری و اجرایی پله پله مدارج حزبی را در طول سالیان متمادی کنش سیاسی حزبی و رسانه‌ای طی کرده است و اکنون بار دیگر اعضای مجمع عمومی حزب با رأی بسیار بالا او را به عنوان دبیرکل برگزیده‌اند. او در زمره شایسته‌ترین زنان کشور است که اگر ادراک درستی وجود داشته باشد، باید قدر دانسته شود و بر صدر نشانده شود.

وی افزود: در شرایطی که زنان در صف اول حیثیت اجتماعی جامعه ما قرار دارند اینگونه مواجهه با این چهره نمادین زن حاصلی جز تضعیف جامعه ندارد. اگر راهی به سوی آینده‌ای بهتر جسته می‌شود جز با وجود جامعه قدرتمند به مقصد نمی‌رسد. دولت آقای رئیسی اگر حقیقتا به دنبال ایران قوی است، باید بداند ایران قوی جز با تحقق جامعه قوی و قدرتمند که پایه اصلى آن سازما‌یابی و وجود احزاب قوی است، امکان ندارد و بی این مقدمه شعاری بیش نیست. 

شکوری‌راد تصریح کرد: انتظار ما این است که کمیسیون ماده ده احزاب تسهیل کننده تحزب و کنش حزبی در کشور باشد و قدر احزاب را که در برگیرنده با انگیزه‌ترین نیروهای سیاسی کشور هستند و هدف آنها تأمین خیر عمومی است، بدانند. اکنون که حاکمیت یک‌دست است و به سبب آن کمیسیون هم یک‌دست شده و قدرت در اختیار آنهاست، هنر نیست که از این قدرت برای حذف یا تضعیف رقیبان استفاده شود. اگر تأمل کنند، خواهند دانست که وجود رقیب قدرتمند همیشه یک نعمت است. حزب اتحاد یک حزب مخالف یک‌دست موجود است و تلاش می‌کند در طراز یک حزب ملی عمل کند. هر چند سرزنش‌های خار مغیلان بسیار و طاقت فرساست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز