خبرگزاری کار ایران

اختصاص بودجه برای افزایش و تجهیز نیروهای عراق در مرزهای ایران و ترکیه

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۴۷۷

کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق خبر داد که در بودجه ۲۰۲۳ این کشور برای افزایش نیروهای مرزبانی در شرق و شمال این کشور و تجهیز آنها اعتبار اختصاص خواهد یافت.

به گزارش ایلنا، «سکفان سندی»، نایب رئیس کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق، در گفت‌وگو با روزنامه رسمی «الصباح» عراق گفت که نیروهای مرزبانی در کنترل مرزها به خصوص در شرق با ایران و در شمال با ترکیه مشکل دارند.

وی گفت که مرزبانی عراق نیازمند نیروی بیشتر و فناوری‌های پیشرفته از جمله دوربین‌های حرارتی و شب‌نماست.

سندی افزود که دولت با جذب نیروهای داوطلب در گذرگاه‌های مرزی و ایجاد نیروهای مرزبانی مجهز برای به دست گرفتن کنترل مرزها با هماهنگی کشورهای همسایه تلاش کرده است.

وی ادامه داد که بخش بزرگی از مشکل مرزبانی‌ها وسعت مناطق مرزی و کمبود نیروست و برای همین باید نیروها افزایش یابند و پاسگاه‌های مرزی بیشتر شوند و نیروها نیز مجهز شوند.

این نماینده مجلس عراق تأکید کرد که بخش بزرگی از مرزهای شرقی و شمال عراق مناطق کوهستانی و صعب‌العبور است و برای همین تسلط کامل بر آنها در مقایسه با مرزهای هموار غربی دشوار است و باید نیروی متخصص و آموزش‌دیده در این مناطق مستقر شود.

وی افزود که کمیسیون امنیت و دفاع مجلس اهتمام جدی به این موضوع دارد و بخشی از بودجه ۲۰۲۳ به افزایش و تجهیز این نیروها اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز