خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با همتای سوئدی:

اروپایی‌ها مدیون مجاهدت‌های سپاه در مبارزه با تروریسم هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۹۰۹

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزیر امور خارجه سوئد در گفت‌وگوی تلفنی درخصوص مسائل مورد علاقه دو جانبه و بین‌المللی تبادل نظر کردند.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو، ضمن انتقاد شدید از موضع غیرسازنده پارلمان اروپا در قبال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار امیدواری کرد در دوره ریاست سوئد بر اتحادیه اروپا، روابط اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران در مسیر سازنده ادامه یابد.

وی ادامه داد: اقدامات مخرب پارلمان اروپا در  قبال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خلاف منشور سازمان ملل متحد است.

به گفته وزیر امور خارجه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش سازنده‌ای در مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق، سوریه و منطقه غرب آسیا داشته و با نابودی داعش، پایتخت‌های اروپایی را از شر حملات این گروه تروریستی نجات داد. بنابراین اروپایی‌ها مدیون مجاهدت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مسیر مبارزه با تروریسم هستند.

امیرعبداللهیان با اشاره به لزوم گسترش دامنه رایزنی میان تهران و استکهلم، گفت: نباید اجازه داد روابط تاریخی دو کشور  توسط برخی افراد برخوردار از منافع شخصی و تروریستی تحت تاثیر قرار بگیرد.

توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، بر اهتمام کشورش در دوره ریاست بر اتحادیه اروپا برای گسترش گفت‌وگوها میان اتحادیه اروپا و ایران تاکید کرد.

وی درخصوص قطعنامه اخیر پارلمان اروپا تصریح کرد که این قطعنامه غیرالزام‌آور است.

وزیر امور خارجه سوئد همچنین با اشاره به اهمیت رایزنی‌های کنسولی میان دو کشور ابراز امیدواری کرد که همکاری‌ها در این حوزه نیز  تداوم یابد.

در این گفت‌وگوی تلفنی، سایر موضوعات از جمله تحولات اوکراین مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز