خبرگزاری کار ایران

بدری در گفت‌وگو با ایلنا:

اراده حل مسائل در تیم اقتصادی دولت جای بحث است/ اکثر دولتمردان فکر می‌کنند همه‌چیز را می‌دانند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۵۸۱

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: اکثر دولتمردان فکر می‌کنند که هرچه این‌ها فکر می‌کنند بهتر است و همه چیز را این‌ها می‌دانند، این مشکل اساسی است. اگر این‌ها بفهمند و متوجه شوند که غیر از خودشان هم کسانی هستند که مشکلات را می‌شناسند و راهکار آن را می‌دانند، آن وقت اتفاق خوبی رقم می‌خورد و قادر خواهیم بود به سمت حل مسائل و مشکلات گام برداریم.

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص استیضاح‌های متعدد که در مجلس مطرح است، گفت: بله، تعدادی از همکاران ما در حال جمع‌آوری امضاء برای استیضاح‌های مختلف هستند. تعدادی از همکاران برای وزیر بهداشت، تعدادی برای وزیر اقتصاد و تعدادی هم برای وزارت ورزش و جوانان پیگیر جمع‌آوری امضاء هستند، اما اینکه به چه سرانجامی می‌رسد را نمی‌دانم.

وی ادامه داد: ما که در موضوع استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت خیلی تلاش کردیم و در این راستا اتفاقاتی رخ داد که امیدواریم ان‌شاءالله به صلاح کشور باشد.

نماینده مردم اردبیل افزود: استیضاح، در کنار تذکر و سوال ابزارهای نظارتی مجلس هستند که اگر این اقدام اولیه موثر و کارساز واقع نشود، آخرین راهکار استیضاح است. البته امیدواریم که دولت هم خود یک بررسی و سنجشی نسبت به کارآمدی و عملکرد وزرا داشته باشد و در تغییر برخی اقدام کند تا مسیر به سمت استیضاح نرود.

وی تصریح کرد: در واقع خود دولت هم باید نسبت به حل مشکلات و مسائل عنایت داشته باشد نه اینکه هرچه عمل می‌کنند را فکر کنند که درست است. اوضاع معیشت مردم شرایط مناسبی ندارد و آن هماهنگی لازمی که تیم اقتصادی دولت باید داشته باشد، مشاهده نمی‌شود و به نوعی یکصدایی در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی دولت نمی‌بینیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: پیشنهاد من این است که دولت به جای بحث‌های حاشیه‌ای و جلسات بی‌حاصل ۱۰ یا ۲۰ نفر از اقتصاددانان خبره و دلسوز کشور را دعوت و کنار هم جمع کند و از آن‌ها راهکار بخواهد که مثلا راهکار توقف این چرخه افزایش قیمت‌ها چیست، این مساله حتما راهکار دارد. دنیا چه کار کرده است؟ کشورهای توسعه یافته یا کشورهای در حال توسعه چه کار کرده‌اند.

وی افزود: ما باید این روند را یک جایی متوقف کنیم و بعد از آن برنامه ۵ ساله بنویسیم و به سمت دست یافتن به نقطه مطلوب حرکت کنیم. من فکر می‌کنم اراده حل مسائل در تیم اقتصادی دولت جای بحث است.

بدری در رابطه با استفاده از الگوهای اقتصادی جهانی، ابراز داشت: الگوی اقتصاد ما حتما باید اقتصاد اسلامی باشد منتها از تجارب کشورهای پیشرفته هم باید استفاده کنیم. حتما باید از تجارب دنیا استفاده کنیم که با اقتصاد اسلامی ما همخوانی دارد و با فرهنگ ما قابلیت بومی سازی دارد، این مساله شدنی است منتها من فکر می‌کنم اراده لازم نیست.

وی خاطرنشان کرد: اکثر دولتمردان فکر می‌کنند که هرچه این‌ها فکر می‌کنند بهتر است و همه چیز را این‌ها می‌دانند، این مشکل اساسی است. اگر این‌ها بفهمند و متوجه شوند که غیر از خودشان هم کسانی هستند که مشکلات را می‌شناسند و راهکار آن را می‌دانند، آن وقت اتفاق خوبی رقم می‌خورد و قادر خواهیم بود به سمت حل مسائل و مشکلات گام برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز