خبرگزاری کار ایران

بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در ایتالیا

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۷۵۷

مراسم گرامی داشت سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» در مرکز اسلامی امام مهدی (عج) رم برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مراسم گرامی داشت سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» در رم، با حضور سفیر ایران در ایتالیا، رایزن فرهنگی و اعضای سفارت کشورمان، برخی از شخصیت‌های فرهنگی ایتالیا، ایرانیان مقیم و علاقه مندان به یاد و نام آن شهید، در مرکز اسلامی امام مهدی (عج) رم برگزار شد. 

در این مراسم که با همت سفارت جمهوری اسلامی ایران و مشارکت رایزنی فرهنگی و مرکز اسلامی برگزار شد، پس از اقمه نماز و قرائت قرآن کریم، محمدرضا صبوری، سفیر ایران در رم، ضمن بیان سابقه ای از مبارزات و رشادتهای سردار سلیمانی در دوران دفاع مقدس و نیز در مبارزه با اشرار و قاچاقچیان،  داشتن وجهه ای فراگیر و فراجناحی را از مهمترین ویژگی های وی دانست که باعث شد میلیونها نفر از اقشار و سلایق مختلف در مراسم تشییع پیکر ایشان شرکت کرده و ابراز همدردی کنند. سفیر کشورمان در تحلیل ابعاد شخصیتی آن شهید، شجاعت، توکل، بصیرت، دغدغه مندی برای اسلام و مستضعفین، داشتن روحیه جهادی و بالاخره آرزوی همیشگی شهادت را از جمله ویژگی های مهم دیگر وی برشمرد.

نماینده کشورمان در ادامه به دستاوردهای سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم و از میان بردن داعش و القاعده پرداخت و در توضیح زمینه های افراط گرایی در منطقه، حمایتهای آمریکا و رژیم صهیونیستی را عامل اصلی رشد تروریسم و افراط گرایی عنوان کرد. وی تاکید کرد، علی رغم ادعای آمریکا مبنی بر خرج میلیاردها دلار در مبارزه با تروریسم، شاهد رشد روزافزون تروریسم و افراط گرایی در منطقه بودیم که این موضوع نشان دهنده ریاکاری دولت آمریکا و شعارهای پوچ مبارزه با تروریسم از سوی آن است.

صبوری خاطر نشان کرد، زمانی که جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی رئیس جمهوری سوریه به کمک مردم این کشور شتافت، داعش بیش از ۸۰ درصد سوریه را اشغال کرده بود، اما خلاقیتها و تلاشهای حاج قاسم مانع از پیشروی آنان شد. وی اضافه کرد، هدف آمریکا در تضعیف مقاوت، بی ثباتی و تجزیه سوریه نیز با اقدامات سردار سلیمانی به نتیجه نرسید، و این اقدامات علیه سیاستهای مخرب آمریکا آنقدر تاثیرگذار بود که ایالات متحده راهی جز حذف فیزیکی ایشان پیش روی خود ندید. سفیر کشورمان تاکید کرد، این اقدام تروریستی آمریکا آشکارا به دور از تمامی مبانی اخلاقی و قانونی بود، تا جایی که حتی سازمان ملل نیز علی رغم فشارهای آمریکا، ترور سردار سلیمانی را صراحتا غیرقانونی خواند.

نماینده دستگاه دیپلماسی در ایتالیا در بخش دیگری از صحبتهای خود، با اشاره به نقش شهید سلیمانی در افزایش اعتماد به نفس  گروه های مقاومت اظهار داشت: سردار دلها علی رغم اینکه یک ژنرال بود، همواره مانند یک سرباز در کنار رزمندگان حاضر بود و با اقدامات خود توانست به بهترین شکل محور مقاومت را تثبیت کند. وی تصریح کرد، اقدامات شهید سلیمانی باعث خروج آمریکا از عراق و افغانستان، و ان شا الله از سوریه خواهد شد.

وی در نهایت استحکام بخشیدن به سیاستهای منطقه ای جمهوری اسلامی ایران و افزایش قدرت کشور را دستاورد دیگر این شهید بزرگوار ارزیابی کرد.

این مراسم با عزاداری برای سید و سالار شهیدان خاتمه یافت.

بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در ایتالیا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز