خبرگزاری کار ایران

باقرزاده در نطق میان دستور:

شاهد بی‌برنامگی، سکوت و پراکندگی مقامات دولت هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۱۱۲

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس گفت:بی برنامگی و سکوت مقامات دولت به ویژه تیم اقتصادی دولت را شاهد هستیم.

به گزارش ایلنا، علی اصغر باقرزاده در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۵دی ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام شهادت حضت فاطمه زهرا(س) در نطق میان دستور خود گفت: "فاطمه" یعنی ایثار و از خود گذشتن ،فاطمه یعنی ولایت پذیری و شجاعت، فاطمه یعنی نوع دوستی و مسئولیت پذیری اجتماعی یعنی حجاب و تحکیم مبانی خانواده، امیدوارم دستگاه ها و نهادهای فرهنگی بتوانند در این ایام حضرت فاطمه (س) را به معنای واقعی خود به نسل جوان امروز معرفی کنند.

وی خطاب به دولت فرانسه مطرح کرد: "وَمَکَرُواْ وَمَکَرَ ٱللَّهُۖ وَٱللَّهُ خَیۡرُ ٱلۡمَٰکِرِینَ" آقای مکرون؛ شما که تحمل اعتراض‌ها در خیابان های پاریس را ندارید و پاسخ معترضین را با گلوله می دهید؛ حق دخالت و اظهارنظر در مورد سایر کشورها را ندارید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به نمایندگان ،بیان کرد:همکاران گرامی؛ اگرچه یکی  از رسالت های اصلی ما نمایندگان،بیان مشکلات مردم و انتقال صدای مردم از تریبون مجلس است؛ ولی طبعاً بخش مهمتر رسالت ما ،پیگیری و درمان درد مردم است؛ این که بگوییم گرانی‌های جانکاه استخوان مردم را می سوزاند همه رسالت ما نیست. مهمتر از آن ارائه برنامه و ارزیابی عملکرد دولتمردان در این راستا است.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس با انتقاد از سکوت دولتمردان در مقابل مشکلات مردم،ادامه داد: آنچه ما شاهدیم بی برنامگی، سکوت و یا پراکندگی مقامات دولت به ویژه تیم اقتصادی دولت است، سوالات از این قرار است؛ دولت ریشه گرانی های اخیر و تورم و افزایش قیمت خودرو را در چه می داند؟ علت رشد شتابان نرخ ارز چیست؟ و دولت برای آن چه برنامه ای دارد؟ با توجه به افت محسوس مدیران ملی و استانی، رئیس جمهور برای اصلاح تیم اجرایی چه برنامه ای دارد؟طبعا اگر پاسخ این سوالات را پیگیری نکنیم نباید امیدی به بهبودی امور داشته باشیم.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: امروز ما مشکلات کشور را سوءمدیریت ،بی‌تدبیری ،مدیریت نامناسب منابع مالی و عدم تخصیص بهینه منابع مالی،فساد اداری، بروکراسی اداری و عدم استفاده از دلسوزان نظام و جوانان مومن،متعهد،متخصص و نخبه می دانیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در شرایطی که وزارت جهادکشاورزی و آمارنامه های کشاورزی ؛رشد محصولات کشاورزی مانند برنج و مرکبات و کیوی  را مایه مباهات خود می داند و به حساب مدیریت خود می گذارد؛ بی برنامگی در تنظیم بازار ،صادرات و واردات و بازاررسانی، سبب افت قیمت این محصولات و ضرر و زیان برای کشاورزان شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد سازمان تعاون روستایی،خاطرنشان کرد:نهادهای ذیربط  و سازمان تعاون روستایی به بهانه عدم تخصیص یارانه از سوی سازمان برنامه و بودجه به وظایف خود عمل نکرده و از کشاورزان حمایت نمی‌کند.

باقرزاده تاکید کرد:امروز برای حمایت از کشاورزان باید مشکل برقی کردن چاه های کشاورزی برطرف شود، مشکل سوخت کشاورزان باید حل شود و تا کی باید این درگیر مشکلات کشاورزان باشیم؟

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به فصل بودجه مطرح کرد: توزیع عادلانه منابع، یکی از ضروریات است، استان های شمالی به ویژه استان مازندران به رغم اینکه به دلیل جاذبه های خدادادی میزبان میلیون‌ها مسافر هستند؛ ولی این امر در تخصیص منابع بودجه‌ای و اعتباری مدنظر قرار نمی‌گیرد و سرانه استان با بی توجهی به هیچ وجه تکافوی نیاز استان را نمی کند؛ انتظار این است که در فصل بودجه ؛سازمان برنامه ،دولت و مجلس به این امر توجه کند.

وی با تذکر به دولت و هیئت رئیسه مجلس،افزود: چرا طرح ساماندهی و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی را در دستورکار قرار نمی دهید؟ با توجه به اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس کار کارشناسی را با همکاری دولت انجام داده است،بازهم در دستورکار قرار نگرفته است. تا کی باید تبعیض و بی عدالتی در پرداخت ها داشته باشیم؟ شرکت های واسطه ای پول های کلانی  را در این راستا به جیب می زنند.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس با انتقاد ازعدم اجرای قانون رتبه بندی معلمان مطرح کرد: با تشکر از "کولیوند" و امدادگران و نجاتگران هلال احمر در ایام ،تذکری به وزیر بهداشت می دهم، مردم تا کی باید تاوان سوءمدیریت،بی تدبیری،فساد و مافیای دارو را بخصوص در این فصل سرد بدهند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز