خبرگزاری کار ایران

فرماندار قزوین:

بازآفرینی بافت فرسوده قزوین باید به اولویت تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۴۲۲

فرماندار شهرستان قزوین با بیان اینکه وجود حدود 500 هکتار بافت فرسوده در قزوین می‌تواند به مخاطرات مختلف منجر شود، گفت: امروز به این نیاز داریم که بازآفرینی به موضوع اولویت‌دار در مدیریت شهری تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عباس کاظمی در جلسه بازآفرینی شهری گفت: یکی از گلایه‌های به حق مردم در حوزه مسکن است که دولت برای حل این مشکل ساخت مسکن را در اولویت قرار داده است.

فرماندار شهرستان قزوین ادامه داد: با استفاده از ظرفیت بافت‌های فرسوده در سطح شهرستان قزوین می‌توان به حل مشکل مسکن کمک کرد.

وی عنوان کرد: برای اینکه وعده دولت در حوزه مسکن عملی شود نباید به اقدامات کلیشه‌ای اتکا کرد، در این راستا نیازمند این هستیم که در قوانین مزاحم بازنگری شود.

این مسئول ادامه داد: گرانی مسکن یکی از دلایلی است که باعث شده تورم در قزوین 3 درصد بیشتر از سطح کشور باشد، خود گرانی مسکن هم علت‌های مختلفی دارد که کمبود زمین در محدوده شهر قزوین ازجمله آن‌ها است.

وی بیان کرد: بازآفرینی یکی از ظرفیت‌های موجود در حوزه مسکن است و برگزاری جلسات بازآفرینی در سطح شهرستان به تسریع احیای بافت فرسوده کمک می‌کند.

کاظمی عنوان کرد: بیشتر بافت فرسوده قزوین در بافت تاریخی واقع شده اما باید درنظر داشت که گسل شمالی قزوین تهدیدی برای بافت فرسوده است و باید پیش از وقوع بحران، اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی یادآور شد: البته احیای بافت فرسوده به همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف نیاز دارد و باید همه ارگان‌ها برای تحقق آن هم راستا با هم عمل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز