خبرگزاری کار ایران

کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با ایلنا:‌

رئیس مجلس در خصوص حرف‌های نمایندگان که باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود، ورود کند/ حرف‌های میرسلیم ارزش حقوقی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۹۶۹

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: صحبت‌های آقای میرسلیم دخالت در امور قضایی است زیرا در قانون اساسی، بحث تفکیک قوا را داریم. نکته بعدی این است که به نظر می‌رسد ایشان باید این حرف‌ها را در خصوص فرزند گرامی‌شان که در زندان است، می‌زد.

حسین کنعانی‌مقدم فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به اظهارات اخیر میرسلیم نماینده تهران در خصوص اعدام‌ها گفت: اظهارنظر آقای میرسلیم به عنوان نماینده مجلس ارزش قانونی و حتی بحث کردن هم ندارد، چون قوه‌قضائیه مستقل بوده و قوه‌قضائیه است که در‌خصوص مجازات مجرمین تصمیم می‌گیرد که چگونه عمل کند.

وی افزود:‌ این صحبت‌ها دخالت در امور قضائی است زیرا در قانون اساسی، بحث تفکیک قوا را داریم. نکته بعدی این است که به نظر می‌رسد ایشان باید این حرف‌ها را در خصوص فرزند گرامی‌شان که در زندان است، می‌زد. اینکه در این شرایط، بنزین روی آتش بریزیم و حرف‌هایی بزنیم که باعث نگرانی بعضی از خانواده‌های درگیر در حوادث اخیر که فرزندانشان به بهانه‌های مختلف در زندان هستند شویم، چندان درست نیست. نباید باعث ایجاد تشویش در اذهان عمومی شد. به نظر می‌رسد که صحبت‌های آقای میرسلیم قابل بیان نیست و رئیس مجلس در چنین شرایطی که نمایندگان چنین اظهارنظرهای عمومی می‌کنند، باید ورود پیدا کرده و در این خصوص موضع‌گیری کند.

کنعانی مقدم در پاسخ به این سوال که چقدر ضرورت دارد شخصیت‌های سیاسی مثل نمایندگان مجلس و آقای میرسلیم در جایگاهی صحبت کنند که نماینده همه مردم نه بخشی از اقشار مختلف مردم باشند، گفت: این یک قاعده کلی در مجلس است، تا حرفی در مجلس به عنوان یک بیانیه مشترک نزنند یا به صورت قانون مطرح نشود، حرف مجلس نیست و بیشتر اظهارنظر شخصی است و هیچ‌گونه ارزش حقوقی هم ندارد.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که این اظهارات باعث تضعیف جایگاه نمایندگی مردم نمی‌شود، گفت: نمایندگان در بیان اظهارنظر آزاد هستند و می‌توانند در همه موارد اظهارنظر کنند. اما این مردم هستند که در انتخابات آینده اینچنین اظهارنظرهایی را ملاک بررسی صلاحیت و انتخاب افراد قرار می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز