خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین نگرانی هاشمی احساس نارضایتی مردم نسبت به دین و انقلاب است

کد خبر : ۲۵۹۱۴۰

در همین راستا، سید کاظم اکرمی، نماینده مجلس خبرگان قانون اساسی، در پاسخ به این سوال که پیش بینی می کنید چه کسی بر صندلی ریاست خبرگان بنشیند گفت: نظر من این است که باید آیت الله هاشمی این مسولیت را قبول کند

سید کاظم اکرمی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره نگرانی برخی اصولگرایان از پیروزی آیت‌الله هاشمی در انتخابات ریاست مجلس خبرگان گفت: بی تردید نگاه این افراد به جای آنکه ملی و فراجناحی باشد، سیاسی و جناحی است و اگر هم در راهی که می پیمایند موفق شوند، مردم را از خدمت بیشتر آیت الله هاشمی محروم می کنند، قطعا تندروی و افراطی گری بیشتری را شاهد خواهیم بود و این به ضرر جامعه است.

به گزارش گروه سایر رسانه های ایلنا به نقل از آفتاب؛ تنها چندروز مانده به انتخابات ریاست مجلس خبرگان رهبری. انتخاباتی که بعد از درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی، دغدغه گروهی از اصولگرایان شد و به همین جهت به تکاپو افتادند تا ریاست این نهاد مهم را از آن جناح سیاسی خود کنند و تمام تلاش خود را به کار بستند تا گزینه موردنظر اکثر چهره های انقلابی و معتدل یعنی آیت الله هاشمی رفسنجانی بر کرسی ریاست مجلس خبرگان رهبری جلوس نکند و در رسانه های خود اعلام کردند که آیت الله هاشمی قصد کاندیداتوری انتخابات ریاست مجلس خبرگان رهبری را ندارد. حال آن که نزدیکان آیت الله هاشمی رفسنجانی ضمن تکذیب این موضوع، از سوی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نقل قول کردند که «اگر احساس تکلیف کنم، در انتخابات هیات رئیسه مجلس خبرگان نامزد می شوم».
مهم‌ترین نگرانی هاشمی احساس نارضایتی مردم نسبت به دین و انقلاب است
روزنامه «آرمان» نیز در گزارش خود آورده است که «این روزها منزل و دفتر آیت‌ا... هاشمی مملو از نامه‌هایی است که از دور و نزدیک برایش ارسال شده است و محتوای تمام آنها جز درخواست برای پذیرش ریاست مجلس خبرگان نیست.» حال باید منتظر ماند و دید آیا آیت الله «تکلیفی» که افکار عمومی خواهان آنند را احساس خواهد کرد و بر صندلی ریاست مجلس خبرگان رهبری تکیه خواهد زد یا خیر؟
در همین راستا، سید کاظم اکرمی، نماینده مجلس خبرگان قانون اساسی، در پاسخ به این سوال که پیش بینی می کنید چه کسی بر صندلی ریاست خبرگان بنشیند گفت: نظر من این است که باید آیت الله هاشمی را انتخاب کنند اما واقعا نمی توان پیش بینی کرد چون معلوم نیست در پشت پرده چه جریان هایی قرار دارند و چه تلاش هایی صورت می گیرد.
 
وی افزود: ببینید دلیل اینکه می گویم آقای هاشمی باید به ریاست مجلس خبرگان بازگردد، این است که ایشان با سابقه ترین فرد انقلاب است، از اول جریان مبارزات انقلابی نزدیک ترین فرد به امام (ره) بوده و به مسائل داخلی و مسائل بین الملل اشراف قابل ملاحظه ای دارد.
 
نماینده دور اول مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آیت الله هاشمی اکنون به شدت نگران این هست که مبادا به مسیری برویم که نتیجه اش این باشد که بیش از پیش مردم از آنچه که به وقوع پیوسته و در حال به قوع پیوستن است احساس نارضایتی کنند مهم ترین نگرانی ایشان در حال حاضر این است که عده ی بسیاری از مردم به خصوص جوانان سست دین شده اند.  بنابراین تنها کسی که می تواند تا حدودی از میزان این نارضایتی ها بکاهد و به اوضاع سر و سامان مناسب تری دهد خود هاشمی رفسنجانی است.
 
 مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: خیلی از افرادی که در مجلس خبرگان قصد کاندیداتوری برای ریاست آن را دارند، عالم و فقیه هستند اما همانند آقای هاشمی سابقه حضور در تمام عرصه های انقلاب را ندارند. با جریان امام همراهی نداشته اند و آگاهی لازم در مسائل درباره مسائل بین المللی به خصوص در رابطه با همسایگان عرب را شاید کم تر کسی داشته باشد. خب کسی که با جریان امام همراهی نداشته با کسی که برای انقلاب زندان کشیده و کتک خورده متفاوت است.
 
اکرمی خاطر نشان کرد: آقای هاشمی در تمام این 36 سال  موثرترین نقش ها را در قانون گذاری، در هدایت جنگ تحمیلی، در ریاست جمهوری  و در مجمع تشخیص مصلحت نظام ایفا کرده است و انصافا جلوس ایشان بر کرسی ریاست این مجلس به حق است.
 
این فعال سیاسی اصلاح طلب درخصوص نگرانی گروهی از اصولگرایان از نشستن هاشمی بر صندلی ریاست خبرگان گفت: نگرانی بعضی از این افراد از این است که آیت الله هاشمی تحجر و تندروی را مسبب افزایش مشکلات و افزایش بدبینی مردم  می داند و  خب کسانی که نگاهشان بر مبنای تندروی و تحجر است، واقعیت های سیاسی و اجتماعی ایران را قبول ندارند، بنابراین برای آن که هاشمی رئیس نشود دست به هرکاری می زنند.
 
وی در پایان سخنانش اضافه کرد: آقای هاشمی از آغاز انقلاب با رهبری نیز همراهی داشته و این همراهی تا کنون هم ادامه یافته است. بنده به یقین اطمینان دارم اگر ایشان به ریاست مجلس خبرگان برگزیده شود، این یاری بیشتر هم خواهد شد و قطعا ریاست آقای هاشمی به نفع جامعه اسلامی ایرانه خواهد بود.
 
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز