خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح:

قاضی در پایان کار خود حکم را با توکل به خدا و وجدان خود صادر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۳۳۴

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: جایگاه قضاوت خطیر است اما در مقابل ارزش و ثواب آن بسیار زیاد است.

به گزارش ایلنا، ظهر امروز دوشنبه «۲۱ آذر» آیین افتتاحیه دوره کارآموزی قضایی قضات انتظامی با حضور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، محمد باقر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، مدیرکل آموزش قوه قضاییه و معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح در سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در ابتدای این جلسه بیان کرد: قضاوت از آن خداوند است و اوست که حق قضاوت کردن بین دیگران به پیغمبران خود اعطا کرده است.

وی افزود: باید در دوران کارآموزی خوب بتوانیم ورزیده شویم و به یک قاضی ورزیده به تمام معنا برای تحقیق و برای صدور حکم در دادسرا و دادگاه تبدیل شویم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خطاب به دانش آموختگان قضایی این سازمان، گفت: خدا ترس بودن و تقوا داشتن برای یک قاضی امر مهمی است.

وی افزود: در محکمه جز خدا و وجدان هیچ چیز دیگری حاکم است، قاضی در پایان کار خود حکم را با توکل به خداوند و وجدان خود صادر می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان اظهار کرد: جایگاه قضاوت خطیر است اما در مقابل ارزش و ثواب آن بسیار زیاد است.

در ادامه جلسه محمد باقر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه بیان کرد: امروز شاهد راه اندازی دوره جدید با برنامه‌های تحقیق یافته و تکمیل یافته هستیم تا خروجی این دوره باعث شود سازمان قضایی نیروهای مسلح با کیفیت بهتری نسبت به گذشته عمل کنند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم تا در دوره‌های کارآموزی دانش آموخته‌ها را به سمت حرفه‌ای شدن، مجرب شدن و کارآمد شدن پیش ببریم.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه تصریح کرد: فعالیت‌های قضایی را به صورت خاص به دانش آموختگان، آموزش می‌دهیم، کار قضایی یک‌ فن خاص است.

وی افزود: باید قوانین ملکه ذهن دانش آموختگان قضایی باشد تا زمانی که در آینده می‌خواهند دادرسی انجام دهند به مشکل برنخورند.

الفت گفت: یک رسم در قوه قضاییه وجود دارد خوب یا بد و آن اینکه در قوه قضاییه و در ابتدای کار، یک قاضی به هر عنوان و صفتی شناخته شود تا پایان کارش با همان صفت از وی یاد خواهد شد.

وی خطاب به دانش آموختگان قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: باید نور عدالت در کلام، رفتار و برخورد وجودتان روشن باشد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه هر دعوایی خواص خود را دارد، اظهار کرد: قاضی باید به روز باشد.

وی خطاب به دانش آموختگان قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: نظارت گریزی برای قاضی خوب نیست و قطعا در آینده برای وی مشکل ایجاد می‌کند، افتخار یک قاضی باید شفافیت وی باشد.

الفت ادامه داد: قضات نباید ارتباط خود را با دانشگاه و تدریس قطع کنند، در کنار قضاوت باید تدریس دانشگاهی نیز توسط یک قاضی انجام شود.

محمدرضا یزدانیان معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز در ادامه جلسه بیان کرد: اولین دوره در سال ۶۹ در قوه قضاییه برگزار شد که در این دوره تعداد پذیرفته شدگان نهای۳۰ نفر بودند که این افراد از دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی و دانشگاه شیراز بودند.

وی افزود: در سال ۸۵ که دوره آموزشی برگزار شد،۴۰ نفر، در سال ۸۷ تعداد پذیرفته شدگان دوره ۴۶ نفر در آزمون علمی و در نهایت ۲۶ نفر پذیرفته شدگان نهایی بودند.

معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح تصریح کرد: در آخرین دوره که در سال جاری برگزار شد، هزار و ۸۹۰ نفر شرکت کردند و در نهایت ۴۷۹ نفر پذیرفته شده در مرحله مصاحبه علمی و ۴۲ نفر پذیرفته شده نهایی بودند.

وی با بیان اینکه این دوره از طریق آزمون سراسری قوه قضاییه برگزار شد، گفت: تعیین سیاست‌های کلی نظام آموزشی با آموزش قوه قضاییه است اما از آنجایی که دادرسی اختصاصی است رویکرد این دوره دادرسی اختصاصی با هدف رسیدگی تخصصی است.

یزدانیان با بیان اینکه ۸ عنوان دادرسی اختصاصی به دروس اضافه شد، گفت: ۴ درس عناوین مجرمانه نیز به دروس مصوب قوه قضاییه اضافه شد.

وی افزود: ۸ منبع کمک آموزشی نیز توسط منابع آموزش قوه پیشنهاد شد تا به ذیل منابع درس نامه‌ها اضافه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز