خبرگزاری کار ایران

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به ایلنا:

ماموری مرتکب خطا شود مورد مسامحه قرار نخواهد گرفت/ همه در مقابل قانون یکسان هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۹۴۸

سخنگوی قوه قضاییه گفت: بر اساس مصوبات سفر، باتوجه به سخنان نماینده مقام معظم رهبری، شورای تامین استان و تاکیدات قوه قضائیه نسبت به پرونده متهمان اقدام کردیم که ۴۲ نفر از عزیزان آزاد شدند و بقیه افراد بنا بود تا ۱۰۰ نفر تعیین تکلیف شوند که این افراد تکلیف‌شان محقق شد و در این زمان ۱۰۰ نفر از افراد دیگر آزاد شدند. آزادی برخی متهمان دلالت بر این که کار تمام شده است، نیست برخی با قرار تامین آزاد می‌شوند و باید حواس‌شان باشد مقررات و قوانین را رعایت کنند و نشان دهند پشیمان هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود ستایشی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، مبنی بر این‌که با توجه به اقدام رهبر انقلاب در دلجویی از مردم سیستان و بلوچستان و تاکید نمایندگان رهبری بر ضرورت برخورد با مقصران حوادث خاش و زاهدان  در مورد این حادثه و حوادثی که در جریان ناآرامی‌های اخیر منجر به آسیب رسیدن به برخی اشخاص و اموال مردم شده پرونده‌ای تشکیل شده است؟ آیا اطلاع‌رسانی در خصوص این موارد هم مانند دادگاه‌های اخیر انجام خواهد شد، گفت: این سفر، سفر موفق و موثری ارزیابی می‌شود. این سفر برای بررسی اوضاع و احوال منطقه مورد بحث و تدقیق در مورد مسائل مطرح شده بوده است.

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: دیدار چهره به چهره با مردم منطقه، معتمدین، علما و خانواده شهدا و جانباختگان اخیر و استماع دغدغه‌ها و نگرانی‌های آنان صورت گرفته است. این سفر با استقبال گسترده مردم سیستان و بلوچستان مواجه شد. سران طوایف و بزرگان استان از این سفر استقبال کردند.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبات سفر، باتوجه به سخنان نماینده مقام معظم رهبری، شورای تامین استان و تاکیدات قوه قضائیه نسبت به پرونده متهمان اقدام کردیم که ۴۲ نفر از عزیزان آزاد شدند و بقیه افراد بنا بود تا ۱۰۰ نفر تعیین تکلیف شوند که این افراد تکلیف‌شان محقق شد و در این زمان ۱۰۰ نفر از افراد دیگر آزاد شدند. آزادی برخی متهمان دلالت بر این که کار تمام شده است، نیست برخی با قرار تامین آزاد می‌شوند و باید حواس‌شان باشد مقررات و قوانین را رعایت کنند و نشان دهند پشیمان هستند.

وی ادامه داد: برخی بی‌گناه هستند و برخی گناه‌شان کم است که آزاد شدند. اجرای قانون وظیفه ذاتی قوه قضائیه است و مطالبه مردم در آن منطقه این است که با مقصران و مسببان وادث اخیر برخورد شود. مطالبه مردم این است که ما نمی‌توانیم بپذیریم مسببان و مقصران آزاد باشند، قوه قضائیه هم‌ بدون در نظر گرفتن موقعیت آنها، همه را در مقابل قانون یکسان می‌داند و مصر است برخورد قانونی و شرعی با آنها صورت بپذیرد.

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: اگر ماموری مرتکب خطایی شده باشد، صدمه‌ای زده باشد خسارتی وارد کرده باشد؛ بارها گفته‌ایم دستگاه قضایی ملجأ و پناه‌ مردم است. اگر کسی شکایت دارد ابراز کند و قوه قضائیه با بی‌طرفی کامل و تمسک به مقررات و موازین شرعی آن را مورد رسیدگی و اتخاد تصمیم قرار می‌دهد.

ستایشی در پاسخ به سوالی مبنی بر این در این خصوص پرونده ای تشکیل شده است، گفت: نسبت به این مسئله اگر در منطقه‌ای نکته‌ای بوده است مراجع قضایی حتما مورد توجه داده‌اند. نسبت به پرونده تخلفاتی و جرائم اعلام شده و شکایاتی که صورت گرفته، نیروهای مسلح استان مربوطه در مطلع رسیدگی است و با دقت و سرعت موضوعات در دست رسیدگی قرار می‌گیرد همه در مقابل قانون یکسان هستند و اگر کسی تخلفی کرده است مورد مساحمه قرار نخواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز