خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

نهاد مدرسه هنوز از اعتبار و اعتماد برخوردار است/ غربی‌ها به دنبال تعطیلی آموزش در کشور ما هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۴۹۶

وزیر آموزش و پرورش گفت: مهدکودک را دادند به سازمان بهزیستی، عزیزان سازمان بهزیستی خیلی زحمت‌کش هستند اما این سازمان نهاد تخصصی آموزش و تربیت نیست، بعد هم تولید محتوای آموزش را به خودشان واگذار کردند. یا مثلاً دانشگاه فرهنگیان را ۵ سال می‌سپارند به کسی که اساسأ به وجود این دانشگاه اعتقاد ندارد، خب نتیجه این می‌شود که کلا ماده ۲۸ی جذب می‌کند که خروجی اش این می‌شود که شما در فضای مجازی دیدید کسی را که می‌گفت «بچه من به قرآن اعتقاد ندارد».

به گزارش خبرنگار ایلنا، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در نشست شورای معاونان مجلس وزراتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی طی سخنانی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت مدافعان امنیت گفت: شهادت شهدای حوادث اخیر به ویژه شهدای دانش‌آموز که ۶ نفر بودند، را تسلیت عرض می‌کنم. در این مدت توانستم خدمت خانواده‌های شهدای شیراز برسم. همچنین فرارسیدن هفته بسیج را گرامی می‌داریم که حضرت امام(ره) فرمودند بسیج شجره طیبه است.

وی ادامه داد: اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل اواخر شهریور امسال برگزار شد که دو تفاوت مهم با گذشته داشت، تفاوت اول این بود که شعار داشت و این شعار دگرگونی آموزش بود. تفاوت دوم هم این بود که یک پیش اجلاس داشت که این را یونسکو بخش آموزشی سازمان ملل برگزار کرد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: در طول تاریخ انقلاب اواخر دفاع مقدس بود که طرح تغییر بنیادین آموزش و پرورش شکل گرفت و نسبت به آن اختلاف بود، چون تضارب آراء وجود داشت. آن زمان تقریباً همزمان با شروع دولت بعد از جنگ بود، در آن دوران یک تعداد تکنوکرات‌ها به آموزش و پرورش آمده بودند که هنوز هم برخی رد و نشان‌ها از حضور این ها در آموزش و پرورش مشاهده می‌شود. این‌ها اقداماتی را انجام دادند و برای آن هم مدال و نشان گرفتند مانند تغییرات نظام ترمی و نظام آموزش متوسطه.

وی افزود: بعد گذشت زمان طولانی در سال ۹۰-۹۱ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد، در همین زمانی که تصویب شد، تعلل بین ماها فرصتی را فراهم کرد که این ها یک سند وارداتی جایگزین کردند، این سند را در هیات دولت مصوب کردند و به دستگاه‌های مختلف ماموریت برای اجرای آن دادند با محوریت و راهبری آموزش و پرورش تحت عنوان سند ۲۰۳۰. این‌ها (دولت‌های غربی) به دنبال این هستند که این سند را اجرا کنند اما برای کشور خودشان اجرا نمی‌کنند بلکه برای کشورهای دیگر این را می‌خواهند.

نوری در بخش دیگری سخنان خود اظهار داشت: چند دهه قبل یک بحث فلسفی مطرح شد و آن استقرار الگوی جان دیویی از دهه هفتاد برای سلطه لیبرال‌ها بود. این‌ها (غربی‌ها) در این مسیر اولین نقطه‌ای که زدند خانواده بود که گفتند خانواده بنگاه اقتصادی زیان‌ده است اما شما وقتی مقامات خود این کشورها را می‌بینید ۴-۵ فرزند دارند درحالیکه ماها به خانواده‌های تک فرزند و بدون فرزند تبدیل شده‌ایم. در همین دوران کرونا بیشترین تعطیلی مدارس در این کشورها ۳ ماه و ۶ ماه بود اما مدارس ما ۲ سال تعطیل شد و‌ هیچ‌ بحثی نداشتند الان هم هنوز دو ماه نیست که آغاز به کار کرده است، ببینید وضعیت به چه صورت است. این‌ها به دنبال تعطیلی آموزش در کشور ما هستند.

وی افزود: این‌ها در پروژه حکمرانی و توسعه ایران با عنوان «ایران ۲۰۴۰» که اجرای آن را از گذشته شروع کردند، تلاش دارند گزاره‌هایی را به جامعه القا کنند.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگر سخنان خود در جمع معاونین مجلس وزراتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی خاطرنشان کرد: بعد از پروژه واکسن و موفقیت ما در این زمینه متوجه شدند که باید در یک زمینه دیگر فعال شوند و آن آموزش و دانشگاه است، به همین دلیل تلاش دارند مدرسه و دانشگاه در کشور تعطیل شود. البته ما هم ضعف‌های زیادی در نظام آموزش و پرورش داریم یکی از مهم‌ترین آن انقطاع ارتباط خانواده و مدرسه است. ما عملا ارتباطی با خانواده نداریم. مهدکودک را دادند به سازمان بهزیستی، عزیزان سازمان بهزیستی خیلی زحمت‌کش هستند اما این سازمان نهاد تخصصی آموزش و تربیت نیست، بعد هم تولید محتوای آموزش را به خودشان واگذار کردند. یا مثلاً دانشگاه فرهنگیان را ۵ سال می‌سپارند به کسی که اساسأ به وجود این دانشگاه اعتقاد ندارد، خب نتیجه این می‌شود که کلا ماده ۲۸ی جذب می‌کند که خروجی اش این می‌شود که شما در فضای مجازی دیدید کسی را که می‌گفت «بچه من به قرآن اعتقاد ندارد».

وی ادامه داد: امروز مدارس در تهران تعطیل شد از بین شما اگر عزیزی کودک مدرسه‌ای داشته باشد و پدر و مادر هر دو شاغل باشند در طول روز چندین بار با منزل تماس می‌گیرید، همه خانواده‌ها همینطور هستند اما دانش‌آموز مدرسه باشد سالی یک بار هم تماس نمی‌گیرند، این مکان و نهاد مدرسه هنوز از اعتبار و اعتماد برخوردار است.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز