خبرگزاری کار ایران

انعقاد تفاهم‌نامه‌ میان آموزش و پرورش و پژوهشگاه رویان

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۰۴۶

آیین تبادل تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش و پرورش و پژوهشگاه رویان با حضور وزیر، رئیس پژوهشگاه و معاونین صبح امروز ۲۹ آبان ماه منعقد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یوسف نوری در خصوص همکاری با پژوهشگاه رویان گفت: با توجه به شعار سال و فرمایش حضرت آقا باید به چنین تفاهم نامه ها و اقداماتی توجه ویژه کنیم.حمایتی که ما باید داشته باشیم این است که چنین مراکزی را به آموزش و پرورش راه بدهیم. زمینه کشف استعدادهای این زمینه وجود دارد و اگر در ابتدایی بچه ها کشف نشوند در دوران بعدی کشف موثر کاهش می یاید و اگر در ابتدایی استعدادی کشف شود در دنیا فردی مطرح خواهد بود.

نوری با بیان اینکه براساس اسناد باید به سمت پژوهش های کاربردی رفت، افزود: بچه های ابتدایی با یک روز دیدار از رویان به اندازه یک ترم زیست شناسی یاد گرفتند.

او ادامه داد: یک و نیم میلیون نفر از سال ۸۶ تا قبل از کرونا در پژوهش‌سراها آموزش می دیدند و همین‌ افراد اکنون در حوزه ‌های علمی حضور دارند و رشد خوبی داشته ایم. زمینه کشف استعدادها در کشور  وجود دارد و رسیدن به پیشرفت در آینده از همین راه میسر می‌شود.با چنین مسیرهایی ما به سند تحول بنیادین آموزش می رسیم و پژوهشگاه رویان ظرفیتی آماده است و باید از آن بهره برد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ما باید سکویی برای استعدادیابی بچه ها آماده کنیم و با این روش هدفمند تر به اهداف می‌رسیم. شاید همه دانش آموزان ما به این موضوعات علمی علاقه نداشته باشند پس اگر با برنامه پیش برویم نقطه زنی خواهیم کرد و نتیجه بهتری خواهد داد.

او گفت: لازم نیست هرکدام از این موضوعاتی که قابل پژوهش هست در کتاب درسی باشد و ممکن است در کتاب درسی موضوعی مطرح شود و با ارزشیابی و شرایط آن استعدادی که باید امکان کشف پیدا کند. ما معتقدیم ارزشیابی باید مرحله ای از یادگیری باشد. پژوهش‌سراهای ما نیز حتما باید شعبه ای از پژوهشگاه رویان باشند که در استان ها از آن بهره ببرند و در شبکه شاد هم می توان بستری برای یادگیری این موضوع آماده کرد.

نوری اظهار کرد: شعار دولت نیز روی همین موضوعات است و رئیس جمهور در اردوهای پیشرفت شرکت کردند و یکی از مجموعه هایی که مورد هدف اردوهای ماست پژوهشگاه های رویان است و رهبر انقلاب نیز به راه اندازی تورهای گردشگری و دیدار از پیشرفت های کشور تاکید کردند. اگر دانش آموزان قله های پیشرفت ما را ببینند در نگرش آنها تغییر ایجاد می شود و افتخار خواهند کرد.

او در آخر گفت: ما می‌خواهیم مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور هم در سطح حمایتی پژوهشگاه رویان قرار بگیرند.

عبدالحسین شاهوردی، رئیس پژوهشگاه رویان ضمن تشکر از همراهی وزارت آموزش و پرورش با این پژوهشگاه گفت: پژوهشگاه رویان نگاهش فرهنگ کاری است و معتقدیم این فرهنگ باید در جامعه تسری پیدا کند و بهترین جامعه ای که می تواند جامعه علمی آینده را بسازد، آموزش و پرورش است. اینکه اتوبوسی علمی به مدارس برود یا آزمایشگاهی علمی در مدارس راه اندازی شود، بسیار مهم است و نگاه حمایتی آموزش و پرورش ما را امیدوار می کند که جوانه رویان قوت پیدا کند و ستون کاری ما باشد و  قدم هایی را بردارد که در نهایت جامعه علمی موثری داشته باشیم. لازم به یادآوری است که وضعیت نسل جدید پزشکی به علوم پایه گره خورده است.

او افزود: اتفاقاتی که در پزشکی رخ داده و تحت عنوان انقلاب دوم از آن یاد می کنند سربازان خاصی می خواهد که عاشق این کار باشند و در کنارم بتوانند قدم‌های موثری بردارند و همپای گروه بالینی کار را دنبال کنند و چنین نسلی از مدرسه باید تربیت شوند و کسانی باشند که عاشقانه به این علم وارد شوند و ارزش افزوده ای ایجاد کنند که خودشان و دیگران بهره اش را ببرند.

شاهوردی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در عین انتقال دانش های نو به دانش آموزان، همچنان پیشرفت هم داشته باشیم. امروز مهندسان را در کنار پزشکان می بینیم و اهداف مورد نظر زمانی رخ می دهد که مهندسان و پزشکان بالینی در  کنار هم کار کنند. افرادی که این اتفاقات بزرگ را رقم خواهند زد باید از مدارس آغاز به کار کنند. ما در علم پزشکی از گذشته نام و اعتباری داشته ایم و امیدواریم با همت نسل جدید اعتبار گذشته ما که در پزشکی هنوز زنده است، در آینده نیز زنده باقی بماند و ما رسالت خودمان را انجام بدهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز