خبرگزاری کار ایران

نماینده رهبر انقلاب درجمع علما، ریش سفیدان و نخبگان ایرانشهر

تجزیه‌طلب خطاب کردن مردم سیستان و بلوچستان کاری بسیار غلط و اشتباه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۹۲۱۷

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری در جمع علما، معتمدین، ریش سفیدان و نخبگان ایرانشهر گفت: محبت، غیرت، فرهیختگی و ولایتمداری در بین آحاد مردم ایرانشهر اوج می‌زند.

به گزارش ایلنا، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی شب گذشته در این جمع گفت:  تجزیه‌طلب خطاب کردن مردم سیستان و بلوچستان کاری بسیار غلط و اشتباه هست زیرا مردم با غیرت این استان پای میهن و وطن خودشان ایستاده‌اند.

وی افزود: آن چیزی که مردم سیستان و بلوچستان از آن ناراحت هستند خطاب کردنشان به عنوان تجزیه طلب است که این مساله را در چند روز اخیر همواره بر زبان آورده‌اند و باید گفت این مردم با غیرت پای وطن و میهن خود ایستاده‌اند و چنین وصله‌ای به شما و مردم شما نمی‌چسبد.

وی ادامه داد: البته بعضی قصد نداشتند این نسبت(تجزیه طلب) را به مردم سیستان و بلوچستان بدهند و خواسته بودند بعضی افراد شرور که از بیرون آمده‌اند را معرفی کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: فهرست درخواست‌ها هم امشب ارائه شد که همه را نوشتیم از منظر دانشگاهی، معتمدان، فرهنگیان، مسوولان و مدیران که گفتند همه را نوشتیم و ما این مجموعه درخواست‌های شما را منتقل خواهیم کرد به محضر رهبر انقلاب و به حوزه‌های مربوطه ارجاع قوی‌تری خواهد شد.

وی تصریح کرد: استخراج فرصت‌ها از دل تهدیدها مهم است زیرا در حوادث اخیر تهدیدهایی پیش آمد یکی از بهترین رویکردها این است که از آسیب‌های اخیر فرصت بسازیم و ریشه‌ها و زمینه‌های این اتفاقات و عوامل مداخله‌ای را بشناسیم و این یعنی استخراج فرصت‌ها و قرآن کریم این روش مواجهه را روش خردمندان می‌داند و صاحبان خرد از اصلی‌ترین ویژگی‌های آن‌ها عبرت گرفتن است.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبری افزود: برخی دوستان گفتند در برخی از موضوعات در سیستان و بلوچستان احساس تبعیض هست و این حرف مهمی است و آیا واقعا هست که اگر هست نامناسب و اگر نیست باید روشن شود و اینکه اهالی استان یا بخشی از اهالی احساس کنند رها شده‌اند و دیده نمی‌شوند و از آنان در پست های استانی استفاده نمی شود و می‌گویند ما افراد توانمند برای مدیریت زیاد داریم و چرا اعتماد نمی‌شود و این یک مسئله‌ است و ما در استان در زمینه سرمایه‌های انسانی نیروهای تحصیل کرده مختلفی داریم.

وی افزود: عشق سرشار مردم سیستان و بلوچستان به رهبر معظم انقلاب ستودنی است و معظم له نگاه ویژه ای به این استان دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در استان در این نشست گفت: سال ۷۰ تا ۷۳ در خدمت مردم استان بودیم و در مرحله دوم که با حکم رهبری به استان آمدیم مردم بیان کردند از رهبر ممنونیم که یکی از خودمان را به استان فرستاد

نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: وقایعی در استان اتفاق افتاد و مباحثی از جمله تخلف برخی و کم‌کاری برخی دیگر و موج‌سواری دشمن سبب ایجاد یک کلاف پیچیده شد و من عرض کردم اگر بر اساس حق، عدالت، انصاف و اخلاق پیش می‌رفتیم اولاً این وقایع اتفاق نمی‌افتاد و بعد از اتفاق نیز به سرعت قابل حل بود.

وی خاطرنشان کرد: از همان روز نخست تاکید شد باید بر اساس عدالت و انصاف به دنبال بررسی جامع دقیق و منصفانه قضایا بود که این مطالبه حق در مرکز و به ویژه توسط مقام معظم رهبری پذیرفته شد و ایشان در چند مرحله پیگیری کردند و ارجاع دادند به شورای امنیت ملی و ما رفتیم و مطالبات مردم را به طور کامل بیان کردیم به نحوی که وقتی مردم و طوایف و علمایی زاهدان مطالبات را مطرح کردند گفتم مطالبات من خیلی بیشتر از شما است و مطالبات مورد تایید و تصویب قرار گرفته و به تائید رهبری رسیده و ابلاغ شده که برخی اجرا شده و باید منتظر اجرای بقیه باشیم.

 محامی گفت: اعزام هیئت مطالبه ما نبود و تدبیر خود ایشان بود و تاکید داشتند که دل بدهند به مردم و حرف مردم را بشنوند و تا به حال سفر نتایج خوبی داشته و زحمت مضاعف هم این بود که شهر به شهر رفته و با مردم دیدار داشته باشند 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز