خبرگزاری کار ایران

سرلشکر باقری:

نگران تهدیدات نظامی و سخت‌افزاری دشمنان نیستیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۲۵۲

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: به واسطه توان بازدارندگی ایجاد شده در نیروهای مسلح دیگر نگران تهدیدات نظامی و سخت‌افزاری دشمنان نیستیم.

به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در همایش تخصصی مسئولان و مدیران فرهنگی نیروهای مسلح با اشاره به توان دفاعی نیروهای مسلح گفت: امروز به واسطه اقتدار و توانمندی دفاعی نیروهای مسلح، رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و عظمت خون شهدا کشور در امنیت قرار گرفته و توطئه‌های مکرر دشمنان نقش برآب شده است. 

باقری تصریح کرد: همچنین به واسطه توان بازدارندگی ایجاد شده در نیروهای مسلح دیگر نگران تهدیدات نظامی و سخت‌افزاری دشمنان نیستیم. اگرچه در این رابطه نیروهای مسلح شبانه روز بیدارند و تمامی تحولات و جریانات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را رصد کرده تا مورد تهدید و غافلگیری قرار نگیرند. 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نسبت به رژیم طاغوتی گذشته در حوزه تجهیزات، نیروی انسانی، تاکتیک و عملیات رشد و توسعه چشمگیری داشته است، افزود: نیروهای مسلح ما هم‌اکنون در حوزه تجهیزات بیش از ۸۵ درصد سامانه‌های دفاعی را در داخل تأمین می‌کنند و این یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است. 

باقری افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در حوزه اندیشه، طرح و برنامه، دکترین، تفکر، راهبرد و خط مشی از مؤلفه‌ها و شاخص‌های بومی استفاده می‌کنند و در حقیقت، خودش برای خودش تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری، طراحی و اجرا می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه دشمنان ما از خودکفایی نیروهای مسلح و دستاوردهای فناورانه نظام مقدس جمهوری اسلامی به شدت عصبانی و ناراحتند، گفت: آمریکا و اذنابش دکترین جمهوری اسلامی را مغایر با تلاش‌های یک قرن اخیر خود در منطقه می‌دانند، از این‌ رو در توطئه‌افکنی تلاش بی‌وقفه دارند. 

باقری افزود: امروز به واسطه هماهنگی که میان دولت و نیروهای مسلح ایجاد شده، کشور در مسیر رشد و توسعه اهداف خود را با سرعت بیشتری دنبال می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه برآوردهای مراکز اقتصادسنجی دنیا این است که اقتصاد کشور رو به رشد و توسعه است، گفت: به واقع جراحی اقتصادی که بهار امسال توسط دولت صورت گرفت، بسترساز ارتقای سطح رشد اقتصادی در کشور خواهد شد و ان‌شاالله شاهد نتایج مطلوب آن در آینده خواهیم بود. اگرچه دشمنان با فضاسازی رسانه‌ای به دنبال ترویج ناامیدی و سیاه‌نمایی در این حوزه هستند. 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز کار خود را در حوزه‌های مختلف نظامی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی پیش می‌برد و اهداف ملی و منطقه‌ای خود را با قدرت دنبال می‌کند و این به مذاق آمریکا و رژیم صهیونیستی خوش نمی‌آید. 

وی ادامه داد: دشمنان ما که در حوزه جنگ سخت راه به جایی نبرده‌اند، حدود یک دهه است که بر پیاده‌سازی مولفه‌های جنگ نرم روی آورده و در کنار آن با فشارهای سیاسی و تحریم‌های اقتصادی و تهاجم فرهنگی یک جنگ ترکیبی را علیه ملت ایران به راه انداخته‌اند. 

باقری افزود: دشمن امروز برای مقابله با ایران اسلامی تلاش شبانه‌روزی کرده و قرارگاه تدبیر بر میدان ایران به طور ۲۴ ساعته در حال فعالیت است تا از این طریق نیز ضربات خود را بر ملت ایران وارد کند و این خیال خامی است که فکر کنیم می‌شود با این دشمن که با تمام توان با ما می جنگد، به توافق رسید. 

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان در قالب جنگ نرم، فضای مجازی، فناوری‌های نوین به طور همزمان و منسجم در حال توطئه‌افکنی و تهدیدسازی است که نمونه‌هایی از آن را در حوزه فرهنگ در تضعیف پایه‌های دینی مردم، تلاش برای تغییر رویکرد شناختی مردم در حوزه سبک زندگی، ایجاد شکاف بین قومیت‌ها و القای وجود فساد سیستماتیک در کشور و.... مشاهده می‌کنیم. 

باقری گفت: دشمنان امروز در حوزه اقتصادی با القای ناکارآمدی اقتصادی و با گره زدن معیشت مردم به توافق هسته‌ای به دنبال ترویج این باور غلط هستند تا مسیر اهدافشان را تسریع بخشند. 

وی با اشاره به تلاش دشمن در حوزه اجتماعی، گفت: نظام سلطه با تبلیغات سوء و اغوای نسل جوان به دنبال کاهش سرمایه‌های اجتماعی کشور است و با توسعه یأس و ناامیدی در میان مردم بویژه جوانان این مسیر شوم را دنبال می‌کند. 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمن در حوزه سیاسی با دو قطبی‌سازی جامعه، تهاجم به اصل ولایت فقیه، پیوند دادن مسائل اقتصادی و معیشتی مردم به رویکرهادی سیاسی، القای ناکارآمدی سیاسی به دنبال اهداف خود در عرصه جنگ نرم است. 

وی بیان کرد: امروز دشمن در بستر فضای مجازی با ترفندهای مختلف وارد عرصه شده و سعی کرده تا ذائقه ملت ایران را بشناسد و با ایجاد شبکه‌سازی امن برای ترویج ناامنی و اغتشاشات و ایجاد بستر ماهواره‌ای، ذهن جوانان کشور را تحت سلطه خود درآورد.

باقری افزود: امروز دشمنان ما در قالب جنگ نرم که بخشی از آن در بستر فضای مجازی شکل می‌گیرد؛ برای اقشار، اقوام، اصناف، احزاب و ادیان مختلف کشورمان برنامه‌های خاص  در نظر گرفته‌اند که این برنامه‌ها از مراکز مطالعاتی و اندیشکده‌های آنان بیرون می‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز