خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد کل نیروهای مسلح:

کسی که هدفش براندازی ماست لیاقت و جایگاه مذاکره ندارد/ تحریم‌ها برگردد خروج ایران از برجام قطعی است

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۷۳۶

رییس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: آمریکایی‌ها می‌خواستند محور مقاومت را نابود کنند و حوزه تهدیدها را به مرزها و داخل ایران بکشند که متاسفانه در یکی دو مورد هم موفق شدند، اما با قدرت در ایران سرکوب شدند و ما امروز در مراحل پایانی شکست این موضوع در جهان اسلام هستیم.

به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر باقری در همایش ملی پدافند غیرعامل با اشاره به محور دوم تهدیدات علیه انقلاب اسلامی گفت: موضوع دوم کلید زدن تجزیه کشورهای اسلامی آن هم درست در زمان نابودی داعش بود. آن‌ها این موضوع را از شمال عراق شروع کردند و با ایجاد یک همه‌پرسی که هزار سوال در آن بود می‌خواستند کردستان عراق را مستقل کنند، اما با درایت مرجعیت و دولت و ملت عراق این اجازه به آن‌ها داده نشد که این موضوع به سایرین هم سرایت کند.

راهبردهای اعلامی از سوی ترامپ تهدیدی جدید علیه کشور است 

وی افزود: اگر حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای جنوب غرب آسیا به رسمیت شناخته نشود منافع آن به سود آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد بود تا با ایجاد کشورهای کوچک و نیازمند به کمک خارجی جنگ و خونریزی در این کشورها به راه بیندازند و منافع کشورهای اسلامی را از بین ببرند. این توطئه نیز در نطفه خفه شد و جهان اسلام در ادامه باید به هوشیاری و بصیرت عمل کند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح راهبردهای اعلامی از سوی ترامپ علیه ایران را تهدیدی جدید علیه کشور دانست و اظهار داشت: آمریکایی‌ها پس از ماه‌ها کار راهبردی را تدوین و اعلام کردند که می‌تواند کشور ما یا کشورهای مستقل را دچار مشکلاتی بکند.

روشن شدن چهره آمریکا کمکی شایان برای جهان اسلام است

باقری ادامه داد: ما نمی‌توانیم دل خوش کنیم که رئیس‌جمهور آمریکا از تعادل روانی برخوردار نیست. آمریکا نظامی است که با وجود تشکیل شدن از احزاب و تشکل‌های مختلف در دشمنی با انقلاب اسلامی وحدت دارند. برای مثال در موضوع تصویب تحریم‌ها علیه توان موشکی کشورمان ملاحظه کردید که در کنگره آمریکا این موضوع رای بالایی آورد. در یک دولت دست چدنی آمریکایی‌ها آشکار است و در دولتی دیگر، زیر دستکشی مخملی پنهان است.

وی اضافه داد: روشن شدن چهره آمریکا کمکی شایان برای جهان اسلام در جهت مقابله با سیاست‌های استکباری این کشور است، دولتی که ملت ایران را تروریسم می‌خواند و با نامی جعلی خلیج فارس را یاد می‌کند، این صراحت لهجه‌اش به مقابله ما با آن کمک میکند.

هدف اصلی آمریکایی‌ها از تدوین راهبردهای جدید براندازی نظام  است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه هر راهبرد از ۳ جزء تشکیل شده است، تصریح کرد: هدف اصلی آمریکایی‌ها از تدوین راهبردهای جدید براندازی نظام جمهوری اسلامی است که طی روزهای اخیر نیز وزیر امور خارجه آمریکا به صورت علنی آن را بیان کرد.

باقری ادامه داد: کسی که هدفش براندازی ماست لیاقت و جایگاه مذاکره ندارد. با کسی می‌شود مذاکره کرد و یک درصد هم احتمال تفاهم داد که به دنبال براندازی نباشد. روش آمریکایی‌ها بهره‌گیری از تمام روش‌های ممکن است و در این موضوع آن‌ها استفاده از جنگ نظامی و روش سخت را در انتهای لیست و اجرای تحریم‌های اقتصادی و تنگنای معیشتی را در راس تهدیدات جدید خود قرار داده‌اند.

پذیرش محدودیت‌های هسته‌ای برای رفع تحریم‌ها تصمیم جمهوری اسلامی است 

وی تاکید کرد: این تصمیم جمهوری اسلامی است که محدودیت‌هایی را در موضوع هسته‌ای بپذیرد تا تحریم‌های مرتبط با این حوزه برداشته شود، اما اگر این تحریم‌ها به بهانه‌های دیگری برگردد تصمیم نظام آن خواهد بود که ماندن در برجام معنایی نخواهد داشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه برجام یک هدف و یک آیه مقدس نیست که ما در هر شرایطی به آن پایبند باشیم، خاطرنشان کرد: برجام یک قول و قرار دوطرفه است که عزیزان دستگاه دیپلماسی ما ماه‌ها تلاش کردند و با ۱+۵ به توافق رسیدند و این موضوع در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت نیز به تایید سازمان ملل رسید.

 اگر تحریم‌ها برگردد خروج ما از برجام قطعی خواهد بود

باقری یادآور شد: یک بخش از برجام پذیرش محدودیت‌های هسته‌ای توسط جمهوری اسلامی و بخش دیگری از آن برداشته شدن تحریم‌ها بوده است، اما اگر تحریم‌ها برگردد خروج ما از برجام قطعی خواهد بود.

وی با اشاره به حمایت‌های آمریکا از داعش ابراز داشت: آمریکایی‌ها با صراحت و به دفعات متعدد فرماندهان داعش را جابجا کرده‌اند و برای آن‌ها کمک‌های تسلیحاتی فرستاده‌اند. این گفته مقامات آمریکایی است که داعش دست‌پرورده آنهاست. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز