خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی مجلس مطرح شد؛

وحیدی: سازمان برنامه و بودجه اولویت بودجه ها را جابه جا نکنند/قالیباف:سازمان برنامه موظف است براساس جداول و مصوبات عمل کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۵۴۹

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده بجنورد مبنی بر جابه جایی اولویت ها در بودجه توسط سازمان برنامه،گفت: سازمان برنامه موظف است براساس جداول و مصوبات عمل کند و اگر اتفاقی خارج از بودجه افتاد و یا اولویت ها تغییر کرده و جابه جا شد دیوان محاسبات باید به مجلس گزارش دهد.

به گزارش ایلنا، محمد وحیدی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۳۰ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر آئین نامه ای با اشاره به موضوعاتی که درباره بودجه مطرح شد، گفت: نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون تلفیق و صحن علنی برای بررسی بودجه ماه ها زمان صرف می کنند و براساس اصل ۵۲ قانون اساسی تصویب قانون بودجه در اختیار مجلس گذاشته شده است.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس افزود: البته باید به این نکته توجه کرد که مجلس به فرآیند اجرای بودجه سالانه، برنامه هفتم و سفرهای دولت نظارت دقیق داشته باشد زیرا مشکلی که هم اکنون با آن روبه رو هستیم اولویت هایی است که سازمان برنامه و بودجه تعیین می کند در واقع بدون توجه به بودجه مصوب در سفری استانی موضوعی اولویت می شود اما در ابلاغ مجدد جابه جایی صورت می گیرد به طور مثال در بودجه سالانه برای بیمارستان راز و جرگلان اعتباراتی در نظر گرفته می شود، در سفر استانی نیز در اولویت قرار می گیرد اما سهم آن در ابلاغ بودجه صفر می شود.

وی اضافه کرد: عملکرد فوق نشان می دهد که نظارت مجلس در فرآیندهای مختلف عملیات بودجه کمرنگ جلوه می کند بنابراین از هیات رئیسه و کمیسیون بودجه می خواهیم که به این موضوع ورود کنند و سازمان برنامه و بودجه اولویت بودجه ها را جابه جا نکنند به طور مثال با وجود اینکه اعتباری برای همسان سازی بازنشستگان پیش بینی شد اما این موضوع در سازمان برنامه اولویت نمی شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در حال حاضر برخی طرح ها با صد امضا به صورت دو فوریت تقدیم می شود و براساس ماده ۱۵۵ آئین نامه داخلی مجلس تعیین اولویت با نظر دو موافق و مخالف باید صورت گیرد، درباره موضوع کنکور پیشنهادی با امضای ۱۰۰ نماینده تقدیم شد اما هنوز در هیات رئیسه مطرح نشده است.

وحیدی افزود: اگر قرار است پیشنهادات مطرح نشود چرا ما آن را امضا می کنیم و اگر قرار است مطرح شود مجلس نظر نهایی خود را به عنوان موافق و مخالف ارائه می کند؛ جامعه بیرونی از مجلس انتظار مداخله در برخی امور مهم کشور را دارد.

قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: در هیات رئیسه صحبت شد که با توجه به اینکه انتهای شهریورماه است در نخستین جلسه بعدی گزارش تفریغ بودجه ارائه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: از دیوان محاسبات می خواهم در گزارش ارائه شده موضوع انحراف از بودجه که جنابعالی گفتید را مورد توجه قرار دهد. سازمان برنامه موظف است براساس جداول و مصوبات عمل کند و اگر اتفاقی خارج از بودجه افتاد و یا اولویت ها تغییر کرده و جابه جا شد دیوان محاسبات باید به مجلس گزارش دهد.

وی درباره موضوع کنکور نیز توضیح داد: روز گذشته در هیات رئیسه مفصل درباره این موضوع بحث شد؛ با تدابیری که موجود است به این موضوع در مجلس و هیات رئیسه توجه می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز