خبرگزاری کار ایران

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش مطرح کرد؛

افزایش چشمگیر برد و دقت موشک‌های هوانیروز ارتش

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۷۸۴

امیر سرتیپ دوم چشک از افزایش چشمگیر برد و دقت موشک‌های هوانیروز ارتش خبر داد.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ دوم کریم چشک، معاون عملیات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توانمندی‌های رزمی هوانیروز در زمینه هلی‌برن و تیراندازی شبانه، اظهار داشت: در جریان رزمایش اخیر نیروی زمینی ارتش (رزماش اقتدار ۱۴۰۱) برای نخستین بار حجم گسترده‌ای از بالگرد‌های تهاجمی و رزمی عملیات هلی‌برن و تاخت شبانه را با موفقیت اجرا کردند.

وی افزود: تمامی یگان‌های حاضر در این رزم شبانه از تسلیحات و تجهیزات متناسب با افزایش برد عملیاتی در شب استفاده کردند که غالب این تجهیزات و تسلیحات بومی و ارتقا یافته توسط متخصصان داخلی ارتش و صنعت دفاعی است.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش با اشاره به افزایش قابل ملاحظه برد موشک‌های هوانیروز گفت: بالگرد‌های شکاری هوانیروز به موشک‌های هوشمند با قابلیت Fire and Forget (شلیک کن، فراموش‌کن) مجهز شده‌اند.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین موشک‌های هوا به زمین هوانیروز، نوع ارتقایافته موشک «شفق» است که در رزمایش اقتدار ۱۴۰۱ نیروی زمینی ارتش در عملیات شبانه مورد ارزیابی قرار گرفت و با کمترین ضریب خطا اهداف مورد نظر را مورد اصابت قرار داد. موشک ارتقایافته شفق نسبت به گذشته از برد سه برابری برخوردار شده و قابلیت انهدام اهداف دوردست در شب را دارد.

امیر سرتیپ دوم چشک خاطرنشان کرد: از دیگر دستاورد‌های هوانیروز بهره‌گیری از سامانه‌های خودحفاظتی بالگرد‌ها است که در رزمایش اخیر نیز مورد تست و ارزیابی میدانی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز