خبرگزاری کار ایران

رویترز بررسی کرد؛

جدیت ایران برای دریافت تضمین از آمریکا همزمان با سفر رئیسی به نیویورک

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۶۶۶

ابراهیم رئیسی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس، از جدیت ایران برای احیای برجام در صورت ارائه تضمین از سوی آمریکا سخن گفت.

به گزارش ایلنا، رویترز با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل نوشت: «ابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهوری ایران، در جریان گفت‌وگویی بیان داشت که در صورتی که ایالات متحده تضمین دهد که از توافق هسته‌ای خارج نمی‌شود؛ تهران در رابطه با احیای این توافق جدی است.

وزیر امور خارجه ایران ماه گذشته گفته بود که تهران برای احیای توافق هسته‌ای خود با غرب به تضمین‌های محکم‌تری از سوی واشنگتن نیاز دارد و از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست تا به بازرسی‌های خود که با انگیزه سیاسی صورت می‌گیرند، پایان دهد.

رئیسی در جریان گفت‌وگویی که سه‌شنبه گذشته صورت گرفت بیان داشت: «اگر این توافق، توافقی خوب و عادلانه باشد، ما برای به نتیجه رسیدن آن جدی هستیم.»

رئیس‌جمهوری ایران در ادامه افزود: «این توافق باید تداوم پیدا کند. باید تضمین‌هایی داده شود. اگر در گذشته تضمین‌هایی وجود داشت، آمریکایی‌ها نمی‌توانستند از این توافق خارج شوند.»

وی همچنین خاطرنشان کرد که آمریکایی‌ها وعده‌های خود را زیر پا گذاشته‌اند، وعده‌هایی که بر اساس آن‌ها تهران برنامه هسته‌ای خود را محدود ساخت تا در مقابل تحریم‌های ایالات متحده، اتحادیه اروپا و سازمان ملل کاهش پیدا کنند.

رئیسی افزود: «آن‌ها یک‌طرفه از این توافق خارج شدند و اکنون هرگونه وعده‌ای بدهند، وعده‌های‌شان بی‌معنی خواهد بود.»

«لزلی استاهل»، خبرنگار سی‌بی‌اس، به‌عنوان اولین خبرنگاری غربی که با رئیسی گفت‌وگو کرده است در رابطه با این مصاحبه گفت: «به من گفته شد چگونه لباس بپوشم، چگونه مقابلش بنشینم و حرف‌هایش را قطع نکنم.»

در طول ماه‌هایی که گفت‌وگوهای احیای برجام در جریان بوده‌، تهران از ایالات متحده خواسته است تا تضمین دهد که رئیس‌جمهورهای آینده آمریکا از این توافق خارج نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز