خبرگزاری کار ایران

گزارش المانیتور درباره ادعای برداشته شدن دوربین‌ شناورهای بدون‌سرنشین آمریکا

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۷۲۵

وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که دوربین پهپادهای دریایی بدون‌سرنشینی که مدتی در توقیف نیروی دریایی ایران بوده‌اند، برداشته شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از المانیتور، آمریکا مدعی شد که دوربین‌های شناورهای دریایی بدون‌سرنشین نیروی دریایی ایالات متحده که در آب‌های خاورمیانه فعالیت‌ می‌کردند، پس توقیف کوتاه‌مدت این دو پهپاد توسط نیروی دریایی ایران، برداشته شده‌اند.

سرتیپ «پت رایدر» روز گذشته –سه‌شنبه- در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان داشت که کاوشگران بدون‌سرنشین دریایی ایالات متحده از تکنولوژی‌های تجاری موجود استفاده می‌کنند و اطلاعات حساسی در اختیار ندارند.

گروه رزمی ۵۹ ناوگان پنجم ایالات متحده از پهادهای دریایی و سایر شناورهای سطحی بدون‌سرنشین استفاده می‌کند تا ترافیک دریایی در مسیر‌های آبی خاورمیانه را با استفاده از تکنولوژی بدون‌سرنشین که با شبکه‌های هوش مصنوعی در ارتباط هستند، رصد کند.

به گزارش ایلنا،‌ ناوشکن جمهوری اسلامی ایران "جماران " نیروی دریایی ارتش صبح روز ۱۰ شهریور ( پنج شنبه) در حین اجرای ماموریت برقراری امنیت و ایمنی کشتیرانی در دریای سرخ، دو شناور ویژه‌ی داده برداری آمریکایی را توقیف کرد.

در راستای اطمینان از برقراری امنیت دریانوردی با رعایت نکات ایمنی و امنیتی، شناورهای فوق مجددا بازیافت و پس از بررسی های لازم و اطمینان از امنیت دریانوردی، شناورهای یاد شده با تصمیم فرمانده ناوشکن ایرانی در منطقه ای ایمن رها و توسط یگان های آمریکایی دریافت و به آنها تفهیم گردید در خصوص امنیت دریانوردی مسئولیت پذیر باشند و از تکرار موارد مشابه خودداری نمایند.

ارتش حمهوری اسلامی ایران در توضیحات خود پس از این اتفاق اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران این موارد مغایر با امنیت و ایمنی دریانوردی را از طریق مراجع سیاسی و بین المللی پیگیری خواهد نمود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز