خبرگزاری کار ایران

موسوی در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت با جدیت به موضوع کنترل گرانی‌ها وارد شود/ وزارت نیرو عملکرد خوبی داشته است/ عملکرد وزارتخانه‌های جهاد و راه‌وشهرسازی چندان مناسب نبود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۳۲۲۱

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر بخواهیم قضاوتی درخصوص عملکرد دولت در طول یک سال انجام دهیم باید به عرصه میدانی کارها نگاه کنیم و موضوعاتی همچون گرانی‌ها و موضوع مسکن و مباحثی از این قبیل که در حال حاضر این‌ها نقاط ضعف هستند.

سید علی موسوی نماینده مردم ملکان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با ارزیابی نقاط و ضعف و قوت دولت سیزدهم در پایان نخستین سال فعالیت دولت سید ابراهیم رئیسی، گفت: در این مساله هیچ شکی وجود ندارد که دولت سیزدهم یک دولت کاملا مردمی و انقلابی است، به ویژه اینکه دولت سیزدهم یک رئیس‌جمهور ولایی، پرتلاش و توانمند دارد و بعضی از وزرا هم واقعا توانمند هستند.

وی ادامه داد: اما اگر امروز بخواهیم یک قضاوتی درخصوص عملکرد دولت در طول یک سال انجام دهیم باید به عرصه میدانی کارها نگاه کنیم و موضوعاتی همچون گرانی‌ها و موضوع مسکن و مباحثی از این قبیل که در حال حاضر این‌ها نقاط ضعف هستند. واقعا بحث گرانی‌ها مدیریت نشده و مسکن هم به یک مشکل برای خانواده‌ها تبدیل شده است. جا دارد که دولت در این زمینه‌ها با جدیت وارد شود و موضوعی مانند مسکن را که مهم‌ترین دغدغه مردم است و بخش زیادی از درآمد ماهیانه خانوار را به خود اختصاص می‌‌دهد، حل کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه به عملکرد وزرا اشاره کرد و ابراز داشت: برخی وزارت‌خانه‌ها از جمله وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهاد کشاورزی عملکرد مناسبی نداشتند در حالی که انتظار این بود که واقعا عملکردها فراتر از این باشد و موفق عمل کنند.

وی افزود: به ویژه در حوزه کشاورزی که ما موضوع مهم و راهبردی امنیت غذایی را داریم یا در حوزه راه و شهرسازی و بحث مسکن واقعا عملکرد در طول یکسال گذشته مناسب نبود، اما برای مثال در وزارت نیرو به نظر من وزیر خیلی پرتلاش است و همواره برای حل مشکلات از جمله قطعی برق فعالیت دارد که امسال در مقایسه با سال گذشته از این جهت دچار معضل و مشکل نبودیم. همچنین وزارت نیرو در بحث مدیریت منابع آب هم با جدیت ورود پیدا کرده و عملکرد نسبتاً خوبی دارد.

موسوی اظهار داشت: در مجموع اگر بخواهیم کلیت عملکرد دولت را نگاه و ارزیابی کرده و معدل بگیریم، من احساس می‌کنم که ما از دولت راضی هستیم اما انتقاداتی هم داریم و انتظار داریم که دولت به صورت علمیاتی‌تر مخصوصا در حوزه کنترل و مهار گرانی‌ها و بحث مسکن وارد شود و این دو مساله را نیز حل کرده یا دغدغه آن را برای خانواده‌ها تا حد امکان کم کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز