خبرگزاری کار ایران

پاک فطرت در نطق میان دستور:

چرا باید دریافتی مدیران شرکت های دولتی چند برابر سقف تعیین شده در قانون باشد؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۱۶۱

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: چرا باید دریافتی این مدیران چند برابر حداکثر سقف تعیین شده در قانون باشد؟ چرا باید اعضای هیأت مدیره بدون تخصص و بدون تعهد و بدون تجربه و بدون گزینش انتخاب شوند؟

به گزارش ایلنا، علیرضا پاک فطرت در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه ۷ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی اسامی در نطق میان دستور خود ضمن درود به معمار کبیر انقلاب اسلامی و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری و سلام و درود به مردم بزرگ استان پهناور فارس به ویژه شهرستان شیراز و زرقان گفت: در یک ماه گذشته گزارش طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه در صحن مجلس قرائت شد از کلیه کسانی که ساعت ها و ماه ها وقت گذاشتند این گزارش را تهیه کردند تشکر می کنم جدا از اینکه این گزارش چقدر در دستگاه قضایی اثبات شود اگر قسمتی از گزارش هم صحیح باشد برای بخش دولتی فاجعه است انتظار می رود مجلس و دولت از کنار این گزارش به راحتی عبور نکنند زیرا که این مشکل به اکثر شرکت های دولتی برمی گردد.

وی افزود: متاسفانه امروز بودجه شرکت های دولتی از بودجه دولت که به تصویب مجلس می رسد بیشتر است چرا در این شرکت ها باید این تعداد پست های مدیریتی تعریف شده باشد؟ چرا باید دریافتی این مدیران چند برابر حداکثر سقف تعیین شده در قانون باشد؟ چرا باید اعضای هئیت مدیره بدون تخصص و بدون تعهد و بدون تجربه و بدون گزینش انتخاب شوند؟ معمولا در دنیا اگر چنین تخلفی روی دهد حتما مجلس وارد می شود و قوانین را طوری اصلاح می کند که در هیچ شرکت دیگری این اتفاق نیفتد. یادمان باشد که صدها شرکت دولتی داریم و تعداد زیادی از آن ها این مشکلات را دارند به طور مثال عملکرد شرکت های فولادی و در راس آن فولاد مبارکه باعث شد که قیمت آهن از قیمت جهانی آن در کشور بالاتر رود هزینه هایی که این گرانی ها را به مردم تحمیل کرد باعث شد هزینه ساخت مسکن به شدت بالا رود و نتیجه آن تورم و ناراحتی اجتماعی و بی خانمان ماندن هزاران جوان و خانواده شد. نتیجه بریز و بپاش این شرکت ها افزایش قیمت اتومبیل، لوازم خانگی، مسکن و در نتیجه کاهش اعتماد مردم عزیز بود انتظار می رود مجلس خصوصا کمیسیون جهش تولید با طرح دو فوریتی برای یکبار مشکل اداره و نظارت بر شرکت های دولتی را حل کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس اظهار کرد: مشکل دیگر امروز کشور کمبود آب است که در سال های آتی مشکل اول کشور خواهد بود همه دنبال این هستیم که هزارن میلیارد هزینه کنیم و آب را از صدها کیلومتر دورتر به شهرها بیاوریم اما حاضر نیستیم درصدی از پول را هزینه کنیم تا در مصرف آب صرف جویی شود امروزه صرفه جویی و استفاده بهینه از آب بسیار مهم است که به نظر می رسد هیچ وزارتخانه ای دنبال این کار نیست لذا صدا و سیما باید به این مهم توجه نماید تا با فرهنگ سازی مناسب در راستای کاهش مصرف قدم برداریم.

عضو کمیسیون عمران مجلس خطاب به دولت بیان کرد: با توجه به گستردگی کشور از نظر مساحت و ضرورت رشد جمعیت که دستور مقام معظم رهبری است تفکیک وزارتخانه راه و شهرسازی به دو وزارتخانه پیشنهاد می شود  و در نتیجه نیاز به مسکن ایمن و ضرورت توجه بیشتر به زیباسازی شهرها و روستا و با در نظرگرفتن معماری اصیل ایرانی و اسلامی امروزه به فراموشی سپرده شده ضرورت دارد این تفکیک انجام گیرد لذا لازم و ضروریست هرچه سریعتر طرح تفکیک دو وزارتخانه توسط دولت به مجلس آورده شود رئیس جمهور در سال گذشته این قول را دادند که در سال جاری این اتفاق می افتد.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: معلمین طرح مهرآفرین که سال ها زحمت کشیدند و تمام مراحل استخدامی را پشت سر گذاشتند انتظار می رود که طرح رتبه بندی برای آنها در نظر گرفته شود و توجه بیشتری به بازنشستگان کشوری و لشکری در حوزه درمان، مسکن و ... شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز