خبرگزاری کار ایران

حکیمی پور در گفت‌وگو با ایلنا:

سهمیه‌بندی جوانان اصلاح‌طلب باعث رقابت منفی میان آنها شد/ جوانان ابتدا در تشکل‌های خود آموزش ببینند، بعد وارد کار سیاسی شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۱۳۳

دبیرکل حزب اراده ملت گفت: جوانان اصلاح.طلب باید تشکل‌های سیاسی تشکیل دهند و روش کار سیاسی را یاد بگیرند. انجام کار سیاسی دائمی است. جوانان باید در تشکل‌های خود ابتدا آموزش ببینند و بعد وارد کار سیاسی شوند.

احمد حکیمی پور دبیرکل حزب اراده ملت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که امروز چقدر ضرورت دارد تا از جوانان اصلاح‌طلب در بازتولید اندیشه‌های اصلاح‌طلبانه استفاده شود، گفت: جوانان اصلاح‌طلب فعال هستند و نظرات خود را در این حوزه اعلام می‌کنند. مدت زیادی است که جوانان در ساختارهای تشکیلاتی و شورای هماهنگی حضور فعالانه دارند. توجه به جوانان همواره جزو تصمیمات اصلاح‌طلبان بوده اما به لحاظ نظریه‌پردازی هرچقدر اندیشه‌های اصلاح‌طلبانه قوی و نافذ باشد، به همان میزان نیز اثرگذار بوده و سن در آن کمتر اهمیت دارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که در انتخابات‌های گذشته وزن حضور اصلاح‌طلبان قدیمی نسبت به اصلاح‌طلبان تازه‌وارد سنگین‌تر بود به همین علت چقدر طول می‌کشد تا نیروهای جوان بتوانند جای افراد قدیمی را بگیرند، گفت: این یک فرآیند طبیعی است و اصلاح‌طلبی سازمان اداری نیست که تصمیم بگیرد تا تغییرات ایجاد شود. متاسفانه از سال ۹۲ انحرافی در جریان اصلاحات به وجود آمد که در سهمیه‌بندی‌ها و بازی دادن جوانان بیشتر خود را نشان داد و به همین علت رقابت منفی در بین جوانان به وجود آمد که منجر به وارد شدن فشار سنگین به جریان اصلاحات و به حاشیه راندن آن شد.

وی افزود: به همین علت جوان‌گرایی و تقویت نیروهای جوانان اصلاح‌طلب باید مورد توجه قرار گرفته و جای رقابت منفی را بگیرد. چون امروز در میان جوانان فضای بدی شکل گرفته که موجب سوگیری و تشکیل باند شده است که باید این فضا را نقد کرد. امروز جوان‌گرایی ابزاری برای تحقیر شده است و اگر اصلاح‌طلبان می‌خواهند با جامعه صادق باشند، باید روند صلاحیت‌ها و کشف قابلیت‌ها را مورد توجه قرار دهند. ما تجربه خوبی از این نوع سهمیه‌بندی نداشتیم. اتفاقی که در دوره پنجم شورای شهر افتاد، ضعیف‌ترین عملکرد را در انتخاب نیروها داشتیم و همین علت باعث شده تا این سهمیه‌بندی و کشمکش‌ها موجب تضعیف عملکرد اصلاح‌طلبان شود. بنابراین باید تجربه تلخ شورای پنجم را آسیب‌شناسی کنیم و بعد از آن صلاحیت علمی، اخلاقی و کارآمدی افراد را مورد بررسی قرار دهیم.

حکیمی‌پور در پاسخ به این سوال که راهکار شما برای استفاده از جوانان اصلاح‌طلب چیست، گفت: جوانان اصلاح‌طلب باید تشکل‌های سیاسی تشکیل دهند و روش کار سیاسی را یاد بگیرند. انجام کار سیاسی دائمی است. جوانان باید در تشکل‌های خود ابتدا آموزش ببینند و بعد وارد کار سیاسی شوند. نباید سعی کنند این مسیر را دور بزنند. جوانان باید کنش سیاسی را در مسیر درست انجام دهند، در مسیر طی شده عجله نکنند و آرام در راه صحیح پیش بروند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز