خبرگزاری کار ایران

راکعی در همایش "مسائل و مطالبات زنان در آغاز قرن جدید":

نتیجه برخوردها با مسائل اجتماعی زنان به هیچ وجه مطلوب جامعه چندفرهنگی و چندصدایی ایران نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۱۶۲

رییس کمیته زنان خانه احزاب ایران گفت: بعد از چهل و چند سال که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، حقوق انسانی و اجتماعی زنان نه تنها به درستی تحقق نیافته، بلکه با کمال تأسف، به طور مداوم توسط دیدگاه های مغایر با فقه پویا و اجتهاد نوین و لزوم تطبیق احکام و قوانین با مقتضیات زمان و مکان، مورد تأکید امام خمینی (ره) به چالش کشیده می شود. این چالش ها، به ویژه وقتی از پشت برخی تریبون های رسمی مطرح می شود، بسیار اسفبار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فاطمه راکعی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و رییس کمیته زنان خانه احزاب ایران صبح امروز در همایش مسائل زنان در آغاز قرن جدید گفت:  از حضور ارزشمند دبیران کل، اعضای شوراهای مرکزی احزاب عضو خانه ی احزاب ایران و فعالان حوزه زنان که در این نشست حضور دارند، تشکر می‌کنم. در ابتدا اشاره ای داشته باشم به چگونگی شکل‌گیری کمیته بانوان در خانه احزاب ایران، جهت آشنایی بیشتر حاضرین با این کمیته و اهدافی که از بدو تشکیل تا امروز دنبال کرده است.

وی افزود: در سومین دوره تشکیل خانه احزاب ایران، بنده و سرکار خانم مولاوردی به عنوان اعضای مجمع عمومی خانه، پیشنهاد تشکیل کمیته زنان خانه احزاب را به هیئت رئیسه وقت ارائه دادیم و متعاقبا با تنظیم آئین نامه آن و اخذ امضای موافق از ۳۴ حزب عضو خانه، تشکیل کمیته امور زنان در مجمع عمومی فوق‌العاده نوبت سوم خانه احزاب ایران، که به منظور اصلاح اساسنامه در روز پنجشنبه مورخ 23/1/1386 برگزار شده بود، به تصویب رسید.

راکعی یادآور شد: این کمیته از آن تاریخ تاکنون به عنوان یکی از فعال ترین کمیته های خانه احزاب، با ریاست دوره ای جناح های مختلف سیاسی (اصول گرا، اصلاح طلب و مستقل) اداره می شود و خوشبختانه همواره با همدلی و هم فکری در ارتباط با مسائل و مطالبات زنان، فراتر از گرایش های سیاسی، قدم برداشته است.

وی ادامه داد: در دوره  حاضر، که ریاست خانه به عهده احزاب اصلاح طلب است، و بنده مسئولیت کمیته زنان را به عهده دارم، این ایده به ذهنم رسید که خوب است حاصل این تلاش جمعی تحسین برانگیز چندین ساله در قالب نشستی ملی با هدف تبیین خواسته ها و مطالبات فراجناحی زنانی که در چهارچوب قانون اساسی در احزاب رسمی کشور فعالیت دارند، در زمینه های مختلف حقوقی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و...   زنان تشکیل شود و چکیده آراء و نظرات سخنرانان در قالب بیانیه همایش با مسئولان قوای سه گانه کشور و دیگر مسئولان ذیربط در میان گذاشته شود تا به خواست خداوند، با توجه به این انتظارات و مطالبات، از کانال های قانونی برای تحقق حقوق اساسی زنان که در قانون اساسی بر آن تصریح و تأکید مکرر شده است، اقدام کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: همه مستحضرید که متأسفانه بعد از چهل و چند سال که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، حقوق انسانی و اجتماعی زنان نه تنها به درستی تحقق نیافته، بلکه با کمال تأسف، به طور مداوم توسط دیدگاه های مغایر با فقه پویا و اجتهاد نوین و لزوم تطبیق احکام و قوانین با مقتضیات زمان و مکان، مورد تأکید امام خمینی (ره) به چالش کشیده می شود. این چالش ها، به ویژه وقتی از پشت برخی تریبون های رسمی مطرح می شود، بسیار اسفبار است؛ نتایج مخرب چنین دیدگاه هایی را وقتی به برخوردهای مستقیم با زنان در کوچه و خیابان می رسد، نظیر آن چه در ارتباط با گشت های ارشاد شاهد آن هستیم ملاحظه می کنیم.

وی عنوان کرد: واکنش های زنان و دختران جوان در رویارویی با این گونه برخوردها که بعضا به شکل هایی هنجار شکنانه ابراز می‌شود، نتیجه این نوع برخوردها با مسائل اجتماعی زنان است، که به ویژه در شرایط کنونی به هیچ وجه مطلوب جامعه چند فرهنگی و چند صدایی ایران، که عمیقا نیازمند وحدت و یکپارچگی است، نخواهد بود و باید سریعا برای آن چاره ای اندیشیده شود؛ که امیدوارم یکی از نتایج همایش حاضر، تحقق این مهم باشد.

راکعی گفت: در این جا وظیفه خود می دانم از چهره های شاخص عرصه سیاسی کشور اعم از بانوان اصول گرا، اصلاح طلب و مستقل، که دعوت ما را برای سخنرانی پذیرفتند و هم چنین سخنرانان عضو کمیته زنان تشکر کنم. هم چنین از خانم ها دکتر بهادری، کاکویی و سید احمدی به خاطر همکاری های ارزنده شان با همایش تشکر ویژه دارم. زحمات خانم بهادری به عنوان نایب رئیس دوم کمیته و دبیر اجرایی همایش و عضو فعال کمیته علمی بسیار قابل تقدیر است. از همکاری های ارزشمند فکری و علمی سرکار خانم دکتر مولاوردی با همایش صمیمانه سپاسگزارم. همکاری های خانم دکتر حاجی عباسی و خانم دکتر جاودانی (نایب رئیس اول کمیته) از جناح اصول گرا بسیار حایز اهمیت و شایان تقدیر و تشکر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز