خبرگزاری کار ایران

راکعی در نشست زنان و انتخابات:

فراکسیون زنان مجلس ششم بسیار موفق بود

راکعی گفت: به خاطر کم لطفی شورای نگهبان بعضی طرح‌ها در این مجلس به نتیجه نرسید و بعضا در مجمع تشخیص به صورت بینابین تصویب می‌شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیده عدالت رئیس کمیسیون زنان مجلس ششم در نشست زنان و انتخابات گفت: من از شهرستان دشتستان استان بوشهر داوطلب هستم و فضا آنجا با تهران تفاوت‌های اساسی دارد.

وی گفت: سال ۵۳ وارد دوره لیسانس شدم و به خاطر محدودیت‌های حکومت پهلوی درسم نیمه تمام ماند اما بعد از انقلاب درس من تمام شد و از دهه شصت به خاطر فوق لیسانس ساکن تهران شدم.

عدالت به مشکلات تبلیغات خود در انتخابات مجلس پنجم اشاره کرد و گفت: در آن زمان زنان حتی در برنامه‌های تبلیغی روستا‌ها زنان شرکت نمی‌کردند اما به مرور این فضا تغییر کرد و در مجلس ششم نامزد شدم و این بار رای آوردم.

وی افزود حتی در روستای خودمان هم عکس من را نزدند و اهالی روستا می‌گفتند زشت است عکس شما را به دیوار بزنیم.

فاطمه راکعی نیز در این نشست خطاب به کسانی که در انتخابات ثبت نام کرده‌اند، گفت: نگران نباشید و دغدغه‌ای نداشته باشید.

راکعی فراکسیون زنان مجلس ششم را بسیار موفق ارزیابی کرد و گفت: به خاطر کم لطفی شورای نگهبان بعضی طرح‌ها در این مجلس به نتیجه نرسید و بعضا در مجمع تشخیص به صورت بینابین تصویب می‌شد.

وی ازدواج دختران نابالغ، حق طلاق زنان، حقوق زنان مجرد و متاهل، حق حضانت فرزندان و... را از جمله تلاش‌های موفق زنان در مجلس ششم برشمرد و گفت: دیه برابر زن و مرد، ارث زنان و لایحقه الصاق به کمیسیون رفع تبعیض از جمله طرح‌هایی بود که در مجلس ششم به نتیجه نرسید.

کد خبر : ۳۳۷۰۰۳