خبرگزاری کار ایران

راکعی:

اجازه دهیم انتقادها قبل از کشیده شدن به خیابان‌ها، از طریق رسانه ملی مطرح و پیگیری شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۹۲۴

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش تاکید کرد: صدا و سیمای ملی باید اجازه دهد که انتقادات و اعتراضات مردم قبل از کشیده شدن به خیابان از طریق این رسانه مطرح و پیگیری شود تا بهانه‌ای برای سوءاستفاده رسانه‌های خارجی که سیاست‌های مخالفین جمهوری اسلامی را دنبال می‌کنند فراهم نگردد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا ، فاطمه راکعی در سومین کنگره جمعیت زنان مسلمان نواندیش با بیان اینکه این کنگره را در حالی برگزار می‌کنیم که کشور در شرایط پیچیده، متفاوت و حساسی در مقایسه با ۴۰ سال گذشته قرار گرفته است، گفت: بی تردید زنان مسلمان نواندیش بیش از آنکه دغدغه زنان کشور را داشته باشند دغدغه منافع ملی و خیر و مصلحت عمومی را دارند.

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش تاکید کرد: زنان مسلمان نواندیش در ادامه تلاش بیش از یکصد ساله زنان ایران برای تحقق حق شهروندی و رفع تبعیض‌ها بیش و پیش از مسئله زنان به تمامیت ارضی کشور، همگرایی، انسجام، وحدت، تفاهم و گفت‌وگوی ملی می‌اندیشد.

وی ادامه داد: ما مسئله زنان را جزئی مهم از مسائل مهم ایران امروزی می‌دانیم و باور داریم تا ایران برای همه ایرانیان نشود، مسئله زنان نیز مسئله همه ایران نخواهد شد.

راکعی با اشاره به این که ایران امروز در شرایط خطیر بسیار حساسی قرار گرفته است، عنوان کرد: ایران امروز وارث مشکلات و نابسامانی‌هایی است که همه ارکان نظام در پدید آمدن آن نقش داشته‌اند اما نمی‌توان از عملکرد خسارت‌بار سال‌های بین ۸۴ تا ۹۲ چشم‌پوشی کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: می‌توان به صراحت گفت ایران امروز از فقدان انسجام مدیریتی در کشور رنج می‌برد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برداشت عمومی از برخی برخوردها این است که حمایت از حقوق شهروندان و دفاع از مظلوم تا حدی قابل حصول است که درتعارض با منافع صاحبان قدرت و ثروت قرار نگیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه از جمله مهمترین عوامل تقویت امید و اعتماد به کارآمدی نظام، تامین مطالبات به حق جامعه است، گفت: متاسفانه در این زمینه شاهد عملکردهای دوگانه و متفاوت هستیم. هیچ اقدامی به اندازه چشیدن طعم عدالت منجر به افزایش اقتدار حکومت نخواهد شد.

وی افزود: ناگفته پیداست که منشاء بسیاری از تبعیض‌ها و مفاسد در حوزه‌های مختلف ناکارآمدی مدیریت کشور، ویژه‌گزینی و رفتارهایی است که با تحت شعاع قرار دادن انتخابات آزاد و کمرنگ کردن رای ملت به عنوان میزان تعیین‌کننده ترکیب نهادهای انتخاباتی است و این بی‌اعتنایی و نادیده گرفتن تنوع و تکثر جامعه ایرانی عاملی مهم در نارضایتی عمومی و پدید آمدن گسست‌هایی است که هم خشم مردم را دامن می‌زند و هم در درازمدت اصل مهم همگرایی و انسجام ملی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: بدیهی است شورای نگهبان می‌تواند در مسیر مشارکت واقعی و موثر در برآیندهای تصمیم‌گیری و اداره کشور از طریق انتخابات آزاد قرار گیرد.

راکعی تاکید کرد: اقتصاد کشور از رانت و فساد هیچ راهی جز توجه به نقش سازنده نظارت ملی و پایان دادن به روش‌ها و رویکردهای منفی در قبال نهادهای مدنی و مطبوعات مستقل و کمک به تقویت جامعه مدنی ندارد. بی‌تردید مجموعه این عوامل در سالم‌سازی اقتصاد و بازسازی اعتماد عمومی به کارآمدی نظام در مبارزه با فساد نقش دارد. در چنین شرایطی انتظار می‌رود دولت با استفاده از نظرات کارشناسانه و دلسوزانه اقتصاددانان برجسته مبادرت به ارائه راهکارها و تلاش‌هایی برای برون‌رفت از وضعیت اقتصادی موجود کند، به نحوی که مردم دولت را در کنار خود احساس کنند.

وی با بیان اینکه بدیهی است که بازگشت رسانه ملی به مسیر جلب اعتماد جامعه و کمک به اجماع‌سازی ملی در تحولات کشور و رفع مشکلات فراروی توسعه ملی یک ضرورت فوری است، گفت: صدا و سیمای ملی باید اجازه دهد که انتقادات و اعتراضات مردم قبل از کشیده شدن به خیابان از طریق این رسانه مطرح و پیگیری شود تا بهانه‌ای برای سوءاستفاده رسانه‌های خارجی که سیاست‌های مخالفین جمهوری اسلامی را دنبال می‌کند فراهم نگردد.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی که به حق یکی از مردمی‌ترین انقلاب‌های جهان بود و تجربه‌های آزموده شده در این ۴ دهه باید به انتخاب سبک زندگی مردم احترام گذاشت و اجازه داد همین مردمی که به استبداد رژیم پهلوی پایان دادند امروز نیز برای انتخاب سبک زندگی خود آزاد باشند.

وی تاکید کرد: بی‌توجهی به این هنجارها و تاکید بر رویکردهای قهر‌آمیز برای اعمال قانون آزمونی است که با قاطعیت می‌توان به مردود بودن آن حکم داد.

دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نواندیش با اشاره به فضای سیاسی کشور ، بیان کرد: بعد از انتخابات سال ۹۲ و حتی قبل از آن آقای سید محمد خاتمی و مصلحان جامعه بر راهکار گفت‌وگو و تفاهم ملی تاکید کردند امروز نیز پیشنهاد ما برای برون‌رفت از چالش‌ها رسیدن به تفاهم ملی است.

وی خاطر نشان کرد: تفاهم ملی بدون پذیرش اصل گفت‌وگوی ملی امکان‌پذیر نیست و تقدم به گفت‌وگوی ملی، تقویت اصل مهم خوب شنیدن همه صداها است که در این کشور وجود دارد.

وی افزود: اقوام، زنان، اقلیت‌های دینی و اصناف مختلف کشور همه مردم ایران هستند که باید در این گفت‌وگوی ملی حضور داشته باشند و صدای همه آنها شنیده شود.

وی خطاب به زنان حاضر در سومین کنگره جمعیت زنان مسلمان نواندیش گفت: ما زنان مسلمان نواندیش که مادران، خواهران، همسران و دختران این کشور هستیم به خوبی می‌دانیم که خشونت و افراط‌گرایی چه آسیبی بر بنیانهای اصلی جامعه وارد می‌کند و کشورهایی که این مسیر را رفته و این امر را تجربه کرده‌اند متحمل چه خسارت‌های غیرقابل جبرانی شده‌اند به همین دلیل امروز بیش از هر زمان عزم خود را برای تحقق صلح پایدار جزم کرده‌ایم. مباد روزی که ایران عزیز دستمایه خشونت‌ورزان و تجزیه‌طلبان و ویران‌طلبان شود.

وی ادامه داد: ما باور داریم که اسلام رحمانی از آنچنان ظرفیت بالایی برای تحقق حقوق برابر زنان برخوردار است که امروز نیز می‌توان با اتکا بر فقه پویا و اجتهاد نوین به همه پرسش‌های نسل امروز پاسخ گوید.

راکعی در خاتمه تاکید کرد:ما می دانیم که بیش از پیش تلاش مجدانه خود برای تحقق ایران برای همه ایرانیان ادامه دهیم اگر مبادرت به تاسیس احزاب زنانه کردیم آموختیم که مشارکت سیاسی زنان مسیری هموار ندارد و احزاب زنانه ناگزیر از اقتضائات فضای سیاسی کشور باید در پیش گیرند که مشارکت سیاسی زنان را بالا ببرد در غیر این صورت محدود نیز بسته خواهد شد از خداوند بزرگ برای همه زنان با مردان آبان با مسئولین ایران امیدواری بیشتر به صبر و استقامت در پیمودن این راه دشوار را خواستارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز