خبرگزاری کار ایران

منابع آگاه:

الکاظمی برای ارائه نتایج گفت‌وگوهایش در تهران، به ریاض سفر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۴۰۸

یک منبع آگاه در عربستان خبر داد که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، برای دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی و دیگر مقام‌های ارشد این کشور، عازم شهر جده خواهد شد.

به گزارش ایلنا، یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود در گفت‌وگو با خبرگزاری د پ آ آلمان اعلام کرد که قرار است الکاظمی در این سفر نتایج سفر اخیرش به ایران، مواضع تهران در خصوص دستور کار گفت‌وگوها با ریاض، ارتقای سطح گفت‌وگوها برای دستیابی به راه‌حل موارد مورد اختلاف میان دو کشور و همچنین از سرگیری روابط کامل دیپلماتیک میان ایران و عربستان سعودی را به اطلاع مقام‌های سعودی برساند.

به گفته این منبع آگاه، نخست وزیر عراق امروز -یکشنبه- عازم جده خواهد شد.

وزارت خارجه ایران اعلام کرده است که مذاکرات دوجانبه با عربستان به زودی در بغداد پایتخت عراق از سر گرفته می‌شود. به گفته سخنگوی وزارت خارجه ایران، عربستان سعودی آماده ادامه گفت‌وگوها در سطح دیپلماتیک است.

این منبع آگاه همچنین گفت که پاسخ تهران به مطالبات سعودی‌ها که مهمترین آنها توقف حضور در کشورهای عربی و ایجاد گروه‌های نیابتی در این کشورها و اثبات این موضوع به صورت عملی است، می‌تواند به ایجاد روابط مبتنی بر احترام دوجانبه در راستای منافع، رفاه و پیشرفت ملت‌های منطقه منجر شود.

الکاظمی شنبه هفته گذشته پیش از سفر به ایران عازم عربستان سعودی شد و پس از آنکه مورد استقبال محمد بن سلمان قرار گرفت، گفت‌وگوهایی را با ریاض پیرامون مذاکرات دوجانبه ایران و عربستان سعودی انجام داد. وی پس از عربستان به تهران سفر کرد و با رئیس‌جمهور و دیگر مقام‌های ایران نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. 

تاکنون پنج دور مذاکرات دوجانبه میان ایران و عربستان سعودی با میانجی‌گری عراق و به میزبانی پایتخت این کشور برگزار شده است. از سال ۲۰۱۶ تاکنون روابط میان دو کشور قطع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز