خبرگزاری کار ایران

سردار تنگسیری:

هر ناوگانی برای تردد از خلیج فارس باید از ایران اجازه بگیرد/ ورود ناو حامل بالگرد با نام شهید سلیمانی به ناوگان سپاه در آینده نزدیک

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۱۸۷

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران تاکید کرد: امروز با اقتدار کشتی و موشک دریایی می‌سازیم و امروز هر ناوگانی برای تردد از ورودی و خروجی‌های خلیج فارس باید از ما اجازه بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار دریادار علیرضا تنگسیری در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد، با اشاره به برخورد با کشتی‌های انگلیسی در آب‌های خلیج فارس اظهار داشت: پس از ٧٢ ساعت از اقدام انگلیسی‌ها در توقیف کشتی‌مان در تنگه جبل الطارق، نسبت به توقیف کشتی‌ دو انگلیسی اقدام کردیم و این کشتی مرتکب دو تخلف محرز شده بود.

وی ادامه داد: تخلف اول اینکه از آبراه خروجی وارد شده بود و هم اینکه سیستم ais خاموش بود و به تذکرات داده شده در تنگه هرمز توجه نکرده بود که به سرعت نسبت به توقیف آن اقدام کردیم. 

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران درباره توقیف دو فروند کشتی یونانی هم اظهار داشت: یونان کشتی نفتکش ایران را توقیف و نفت آن را خالی کرد و با پررویی، دادگاهی نسبت به آن حکم داد اما ما با پشتیبانی رهبری و اقتدار ایشان در یک لحظه و در یک شرایط بسیار بد جوی، نسبت به توقیف دو کشتی یونانی یکی در استان هرمزگان و یکی دیگر در استان بوشهر، اقدام کردیم و در این اقدام نقش رهبر را دیدیم.

تنگسیری با بیان اینکه نعمتی که خداوند به ما اعطا کرده این است که هم در شمال و جنوب دریا داریم و دارای جزایر راهبردی در جنوب ایران هستیم، تصریح کرد: در تمام دریای شمال و جنوب و طول سواحل، سپاه با قدرت حضور دارد. 

وی با اشاره به همراهی مردم با سپاه در توقیف کشتی‌ ایرانی در یونان و توقیف دو کشتی یونانی در ایران خاطرنشان کرد: مردم همراه و همدل با ما بودند و چنان دفاعی کردند که ما شرمنده مردم شدیم و بیش از چهار هزار پیام تشکر از مردم دریافت کردیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه ارتش قهرمان و سپاه دلاور زیر سایه ولایت در مقابل دشمنان ایستاده‌اند، ابراز داشت: نیروی دریایی قدرتمند افتخار ایرانی و ایران است. 

تنگسیری با اشاره به توان داخلی در ساخت شناورها بیان کرد: هم زمان طاغوت را دیدیم و هم تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران را. در زمان طاغوت حتی توان ساخت قایق را نداشتیم اما امروز شاهد پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه هستیم و ناوها وشناورهای اقیانوس‌پیما می‌سازیم و دومین نفتکش را به ونزوئلا تحویل دادیم. 

وی افزود: امروز با اقتدار کشتی و موشک دریایی می‌سازیم و امروز هر ناوگانی برای تردد از ورودی و خروجی‌های خلیج فارس باید از ما اجازه بگیرند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه بارها این پیام را دادن و ایمپکت حضور بیگانگان در آب‌های خلیج فارس معنایی ندارد، یادآور شد: دشمن در آب‌های ایران حضور ندارد اما در آب‌های کشورهای همسایه تردد دارد و بارها اعلام کردیم که حضور بیگانگان معنا و مفهومی ندارد و آنها قصد ایجاد امنیت در منطقه را ندارند و اگر اتفاقی هم بیفتد، سریعا منطقه را ترک می‌کنند. 

تنگسیری با بیان اینکه حمایت از بیگانگان معنایی ندارد، عنوان کرد: در سال ٢٠٠٣ صدام از بین رفت و با سرگونی رژیم بعث، حضور بیگانگان در منطقه دیگر معنایی ندارد. در سال ٢٠٠٧ هم کشتی انگلیسی‌ها را توقیف کردیم که این نشاندهنده اقتدار نیروی دریایی و سپاه در منطقه است. 

وی اضافه کرد: حضور بیگانگان در منطقه بسیار کمرنگ شده و ما به طور دقیق، تردد تمام کشتی‌ها را منطقه رصد می‌کنیم و دقیقا می‌دانیم که مقصد و مبدا هر کشتی کجا بوده و است. 

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران درباره تولید شناور در داخل گفت: به زودی ناو شهید حاج قاسم سلیمانی که حامل بالگرد است، به ناوگان نیروی دریایی سپاه اضافه می‌شود. همه قایق‌های پرسرعت موشک‌انداز با سرعت ۷۰ تا ۹۰ نات را خودمان می‌سازیم.

تنگسیری با اشاره به مبارزه نیروی دریایی سپاه با قاچاق کالا گفت: از ٢٣ لنج بیش از ٢۵ میلیون لیتر سوخت توقیف کردیم که در حال قاچاق از ایران به سمت کشورهای همسایه بود. همچنین توانسته‌ایم ٢۵٠ کیلوگرم مواد مخدر در آب‌های ایران توقیف و ضبط کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز