خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله کعبی:

حقوق بشر بر پایه اندیشه‌های امام خمینی(ره) پایه‌ریزی شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۳۴۰

عضو مجلس خبرگان گفت: امام راحل باید از مهجوریت در بیاید، امروز اندیشه‌های امام با تحریف جریانی از غرب رو به رو است در حالیکه بر پایه اندیشه‌های امام حقوق بشر پایه‌ریزی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله کعبی در همایش تبیین اندیشه‌های امام خمینی از دیدگاه حقوقدانان گفت: این اجلاس بین‌المللی در هفته قوه قضائیه به مناسبت گرامی داشت شهادت معمار قوه قضائیه دکتر‌ شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران‌شان و نیز به مناسبت سی‌وسومین سالگرد ارتحال برگزار می‌شود.

این عضو مجلس خبرگان ادامه داد: هدف ما تدوین منظومه‌ اندیشه‌های حقوقی امام  خمینی‌(ره) و در ادامه امام‌ خامنه‌ای‌ است.

وی افزود: رویکرد حقوقی امام خمینی در ساحت اسلام ناب محمدی و بر پایه فقه اهل بیت و نگاه حکومتی بود. ایشان به دنبال تامین حقوق و امنیت مردم بود. امام حکومت دینی را تاسیس و در ۱۰ سال اول آن را تثبیت کرد و در ادامه مقام معظم رهبری راه ایشان را ادامه دادند.

کعبی بیان کرد: امام مبتکر و نظریه‌پرداز حقوقی قوه موسس نظام‌جمهوری اسلامی و شریعت اسلامی است.

وی افزود: امام خمینی با هوشمندی بر اساس شریعت اهل بیت، علم و ایمان، عدالت و پیشرفت، تدین و تعاون قوه اساسی، قانون اساسی را ابداع کرد و اصرار بر همه‌پرسی بر این اتفاق کرد.

این‌ عضو مجلس خبرگان یادآور شد: یک ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی از طریق یادگار ایشان پیام می‌رسد که ایشان اصرار به همه‌پرسی دارد، وزارت کشور می‌گوید شرایط فراهم نیست به امام می‌گویند از لحاظ فقهی ایشان را مردم پذیرفته‌اند. امام نمی‌پذیرد و می‌گوید باید همه‌پرسی برگزار شود که در ۱۲ فرودین سال ۵۸، ۹۸/۲ درصد به جمهوری اسلامی رأی می‌دهند که ایشان آن‌ را همان  روز اعلام می‌کنند.

وی تاکید کرد: امام راحل باید از مهجوریت در بیاید، امروز اندیشه‌های امام با تحریف جریانی از غرب رو به رو است در حالیکه بر پایه اندیشه‌های امام حقوق بشر پایه‌ریزی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز