خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل خواستار تحقیق درباره خشونت بین مسیحیان و مسلمانان در اتیوپی شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۳۹۱

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل روز شنبه نسبت به درگیری های مرگبار اخیر بین مسلمانان و مسیحیان ارتدوکس در اتیوپی ابراز نگرانی کرد.

میشل باشله گفت که از خشونتی که دست کم 30 کشته و بیش از 100 زخمی در اواخر آوریل در شمال برجای گذاشت، " عمیقاً ناراحت " است و از مقامات خواست که تحقیقات و عاملان را به دست عدالت بسپارند.

بر اساس این گزارش، درگیری ها در 26 آوریل در گوندار، در منطقه آمهارا، ظاهراً بر سر یک اختلاف زمینی آغاز شد، سپس به سرعت به سایر مناطق و آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی گسترش یافت.

شورای امور اسلامی آمهارا گفت که مراسم تشییع جنازه یک مسلمان در آن زمان مورد یورش قرار گرفت و این صحنه را " قتل عام " توصیف کرد که توسط " تندروهای مسیحی " به شدت مسلح انجام شد. گورستانی که در آن حمله انجام شد در مجاورت یک مسجد و یک کلیسا قرار دارد و موضوع درگیری مداوم بین مسلمانان و مسیحیان ارتدوکس است.

خانم باشلت گفت: " به نظر می رسد که دو مسجد در گندار سوخته و دو مسجد دیگر تا حدی تخریب شده است."

وی افزود که در مجموع، گمان می رود پلیس حداقل 578 نفر را در حداقل چهار شهر در ارتباط با درگیری ها دستگیر و بازداشت کرده است.

خانم باشلت گفت: " من از مقامات اتیوپی می خواهم که به سرعت تحقیقات کامل، مستقل و شفاف را در مورد هر یک از این حوادث مرگبار انجام دهند ."

او افزود که مقامات باید تلاش کنند تا " مسئولان را مورد بازخواست قرار دهند " و تاکید کرد که " پاسخگویی فردی عاملان برای جلوگیری از خشونت بیشتر ضروری است ".

مسئول حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد : « برای جلوگیری از خشونت بیشتر بین ادیان، رسیدگی سریع به علل زمینه‌ای این خشونت بسیار مهم است » و خواستار « مشارکت معنادار بازماندگان، خانواده‌ها و جوامع آسیب‌دیده » شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز