خبرگزاری کار ایران

جوکار در گفت‌وگو با ایلنا:

تغییرات در سپاه از قاعده گردش نخبگان مستثنی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۲۱۸

نماینده مجلس گفت: با توجه به گردش نخبگان، طول عمر مدیریتی هر مسئولی زمانی دارد، این قاعده در سپاه هم رعایت شده و احکامی که صادر می‌شود محدود به زمان است و افراد جدید باعث ایجاد تحولات خواهند شد.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که با توجه به تغییرات در ریاست سازمان اطلاعات سپاه و حضور سردار کاظمی به جای حجت‌الاسلام حسین طائب آیا با این تغییرات احتمال یکپارچه شدن سیستم اطلاعاتی کشور وجود خواهد داشت، گفت: گردش نخبگان همیشه به این شکل بوده که طول عمر مدیریتی یک مسئول زمانی دارد و پس از آن می‌توانیم در جای دیگری از او استفاده کنیم. این قاعده در سپاه هم رعایت می‌شود و تمام احکامی که صادر می‌شود، محدود به زمان است. افراد جدیدی که وارد می‌شوند، باعث ایجاد تحولات جدید می‌شوند و کار را به شکل بهتری جلو خواهند برد.

وی افزود: بنابراین گردش نخبگان به پیشبرد امور کمک می‌کند و از امور جاری هر دستگاهی است.

جوکار در پاسخ به این سوال که آیا این تغییرات باعث می‌شود تا سازمان اطلاعات سپاه در آینده زیر نظر یک نهاد یا وزارتخانه فعالیت خود را ادامه دهد یا خیر، گفت: خیر. سازمان اطلاعات سپاه قانون دارد و اقدامات آن برابر با قانون است.

همچنین جوکار در پاسخ به این سوال که برخی کارشناسان به این نکته اشاره دارند که این تغییرات، تغییرات تاکتیکی بوده تحلیل شما از حضور یک فرد نظامی در راس این سازمان چیست، گفت: اصلا بحث نظامی و غیر نظامی نیست. افرادی که در این زمینه تجربیاتی دارند باعث می‌شود در این سمت‌ها از آن‌ها استفاده شود. این فرد در گذشته در سمت معاونت اطلاعات فعالیت کرده؛ سپس به حفاظت سازمان اطلاعات سپاه آمده و امروز هم ریاست این سازمان را بر عهده دارد و آن را مدیریت می‌کند.

جوکار در پاسخ به این سوال که سمت جدید آقای طائب را چه طور تحلیل می‌کنید، گفت:‌ حجت‌الاسلام طائب دارای تجارب ارزشمندی است که باید از آن استفاده شود. یقینا با جایگاهی که فرمانده کل سپاه برای ایشان در نظر گرفته از تجربیات او به خوبی استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز