خبرگزاری کار ایران

سردار جلالی:

قرن جدید، قرن تحقق آرمان‌های خمینی کبیر است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۰۷۰

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد را گرامی داشت.

به گزارش ایلنا،  سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد را گرامی داشت.

متن این پیام به شرح ذیل است: 

۱۴ خرداد، سالگرد رحلت بزرگمردی است که هرچه زمان می‌گذرد، جنبه های متفاوتی از شخصیت بزرگ، معنوی و منحصر به فرد وی آشکار می‌شود. مردی که با تاسی از دین مبین اسلام و فرهنگ غنی شیعه در مقابل مستکبران و زورگویان ایستادگی و برای استقلال، آزادی، عدالت و برابری مبارزه کرد.

خمینی کبیر (ره) به عنوان یک مبارزه انقلابی و رهبر دینی، به درستی دریافته بود وابستگی رژیم سلطنتی به آمریکا و توسعه شکاف بین رژیم و مردم، امکان استقرار نظام مستقل ملی را ناممکن کرده به همین جهت مبارزه کرد و در کشورش نظام مستقل ملی، براساس اصول اسلامی تشکیل داد.

اما راز ماندگاری و تفاوت انقلاب اسلامی که با رهبری امام خمینی(ره)، به پیروزی رسید، با سایر انقلاب‌ها در هویت بخشی دینی به حرکت عظیم ملی بود. ملت ایران زمانی که هویت اسلامی یافت، خود را از یوغ خودبیگانگی و وابستگی به ابرقدرتها، رهایی بخشید و الگویی الهام بخش برای سایر ملت‌های تحت سلطه و ستمدیده شد.

امام خمینی به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی و طراح مبانی و مدل جدید حکومت اسلامی، انقلابی فرهنگی، مبتنی بر شالوده های معنوی و مذهبی را رهبری کرد که ثمره آن، خودباوری ملت ایران بود. ملتی که آموخت ایرانی مسلمان با رهبری اسلامی و نصرت الهی می‌تواند منصور باشد.

در حوزه دفاعی روح خودباوری و اتکای به قدرت ملی در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن نشان داد می‌توان بدون اتکای به قدرت‌های خارجی، در منطقه پرتلاطم غرب آسیا ایستاد و از منافع ملی دفاع کرد و از آمریکا نهراسید. بازدارندگی دفاعی و امنیت امروز ما که زیرساخت اصلی پیشرفت است  مرهون دم مسیحایی خمینی کبیر است که به ما آموخت «ما می‌توانیم».

به واقع تفکر امام (ره) به عنوان یک تفکر پویا و اجتهادی مبتنی بر اسلامیت و جمهوریت، مسیری جدید به سوی افق تمدنی تازه پیش روی انسان گشوده که کمال آن ساخت توامان دنیا و آخرت است.

یکی از ویژگی‌های مکتب خمینی(ره)، انسان‌سازی و تربیت نخبگانی برای هدایت ملت ایران و ادامه راه پرپیچ و خم دستیابی به سعادت دنیا و آخرت است.

همین درایت و آینده نگری امام (ره) بود که سبب شد، بعد از ارتحال جانگدازش، بزرگمردی با درایت، مدبر و تربیت شده مکتب فکری و اعتقادی ایشان، پرچمی که روح الله افراشته بود در دست بگیرد.

بدون شک این از عنایات خداوند متعال به ملت ایران بود که منش و روش امام خامنه‌ای عزیز همان منش و روش روح الله کبیر مبتنی بر شرایط و اقتضایات جدید باشد. چرا که تنها چنین کسی می‌توانست کشتی انقلاب را از طوفان‌های سهمگین توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان و بدخواهان عبور داده به ساحل امن آرامش برساند.

مسلما همانگونه که انقلاب بر محوریت ولی فقیه به پیروزی دست یافت امروز هم حفظ و پیشرفت آن، منوط به جمع شدن زیر خیمه ولایت و شکر این نعمت بزرگ است.

باید دانست که ولایت فقیه و حضور مردمی مهمترین عناصر قدرت ملی نظام جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهند که باید از این عناصر پاسداری کرد.

امروز نیز با وجود تمام فشارها و مشکلات مردم و مسئولان، پشت سر آرمان های امامین انقلاب ایستاده‌اند که ثمره این ایستادگی، اعتراف به شکست دشمن در کارزار فشار حداکثری است.

آینده انقلاب اسلامی روشن و مسیر نیمه خرداد همچنان پر رهرو و قرن جدید، قرن تحقق آرمان‌ها و اهداف متعالی خمینی کبیر (ره) و پیشتازی ملت ایران در عرصه‌های مختلف جهانیست.

زمانی استکبار به دنبال ضربه زدن و به زانو درآوردن انقلاب اسلامی و ملت ایران در عرصه نظامی بود که بازدارندگی ایران اسلامی در حوزه دفاعی، سبب تغییر راهبرد دشمن شده است. از همین رو امروز نوبت ایجاد بازدارندگی در عرصه اقتصادی است که قطعا با بهره مندی از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و با اتکا به منابع انسانی بی نظیر داخلی، این پیروزی نیز به دست خواهد آمد.

ضمن تجدید میثاق دوباره با آرمان‌های امامین انقلاب اسلامی، یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، امنیت و مدافع سلامت را گرامی می‌داریم و به خانواده‌های آنها درود می‌فرستیم و به آنان ادای احترام می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز