خبرگزاری کار ایران

لبنان در استقبال روزهای فرهنگی فجر کشورمان:

برپایی هفته‌ فرهنگی ایران در لبنان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۶۳۷

هفته‌ فرهنگی ایران با عنوان « روزهای فرهنگی فجر » در لبنان از ۹ تا ۱۴ اسفند با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی ایران در این کشور با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، و محمد المرتضی، وزیر فرهنگ لبنان، و با اجرای ارکستر ملی ایران به رهبری بردیا کیارس، روز دوشنبه هفته آینده (۹ اسفند) در سالن آمفی جمعیت هنرهای لبنان «رسالات» در بیروت افتتاح خواهد شد.

اجرای مشترک نوازندگان ایرانی و لبنانی از جمله برنامه های مراسم افتتاحیه خواهد بود. نوزاندگان ایرانی و لبنانی در اجرای مشترک خود چند قطعه فارسی و عربی را اجرا خواهند کرد.

در چارچوب این رویداد فرهنگی که به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان و مرکز فرهنگی رسالات برگزار خواهد شد، وزرای فرهنگ دو کشور به منظور تعمیق روابط فرهنگی دو کشور ایران و لبنان دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

برگزاری نشست هم‌اندیشی در موضوعات علمی، هنری، نمایشگاه صنایع دستی، هنرهای تجسمی، کتب هنری و گردشگری، عکس و کاریکاتور، کارگاه تخصصی فیلم به همراه پخش فیلم‌های ایرانی، شب موسیقی ایران از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این هفته فرهنگی است.

علاوه بر این، در طول روزهای برگزاری هفته فرهنگی، ده ها هنرمند از هنرمندان کشورمان برای اجرای برنامه‌های هنری مختلف به لبنان خواهند پرداخت. این هنرمندان منتخب کشورمان، به همت وزارت فرهنگ وارشاد  اسلامی ، و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، برای شرکت در این هفته‌ی فرهنگی به لبنان اعزام شده‌اند.

برگزاری نمایشگاه با حضور هنرمندان و طراحان صنایع دستی از جمله خوشنویسی، کاریکاتور، عکاسی، گلدوزی، میناکاری، معرق کاری، گلیم بافی و قالیبافی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این هفته‌ فرهنگی است که در مراکز مختلف فرهنگی لبنان برگزار خواهد شد.

در چارچوب برنامه های این هفته، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برنامه های مختلفی با عنوان "روزهای فرهنگی فجر" برگزار خواهد کرد.

برگزاری نمایشگاه‌های علمی تخصصی، با هدف معرفی پیشرفت‌ها و دستاوردهای ایران اسلامی، عرضه‌ کتاب‌های متنوع، برگزاری کارگاه‌های هنرهای تجسمی، برگزاری میزگردهای ادبی، برگزاری کنفرانس گفتگوهای بینادینی، و اکران چند فیلم سینمایی ایرانی از جمله فیلم "رد خون" از مهمترین برنامه‌های رایزنی فرهنگی کشورمان برای این هفته‌ فرهنگی است.

بنا بر اعلام رایزن فرهنگی کشورمان هیئت هایی از هنرمندان، شاعران و نویسندگان ایرانی، لبنانی و در این برنامه‌های فرهنگی که در چارچوب توسعه تعاملات فرهنگی دو کشور و با هدف معرفی غنای فرهنگی ایران در لبنان و منطقه برنامه‌ریزی شده است، شرکت خواهند کرد.

از دیگر برنامه‌های رایزن فرهنگی ایران در این هفته‌، برگزاری شب شعر، با حضور و شعرخوانی شاعرانی از ایران، لبنان و فلسطین است.

گفتنی است، وزیر فرهنگ و ارشاد ایران و هیئت همراه در روزهای حضور در لبنان، از مناطق مختلف این کشور بازدید و با تعدادی از مقامات ارشد لبنانی دیدار خواهند کرد.

شایان ذکر است، هفته فرهنگی ایران در لبنان به مدت یک هفته، و به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، و با همکاری وزارت فرهنگ لبنان، و جمعیت لبنانی هنر "رسالات" ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می شود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز