خبرگزاری کار ایران

ایرانی در گفت‌وگو با ایلنا:

افشاء اسناد موساد روشی تکراری است

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۶۵۲

جریان چپ در اسرائیل تصمیم دارد راستی‌های افراطی در این رژیم را به دروغ‌گویی متهم کند و به عبارتی می‌خواهد مشکلات داخلی خود را فرافکنی کند لذا حضور نتانیاهو در کنگره آمریکا که در هفته آینده روی خواهد داد و همچنین پیش رو بودن انتخابات کنست هم یکی دیگر از دلایل افشاء اسناد موساد به شمار می‌رود.

سفیر سابق ایران در اردن با اشاره به انتشار اسناد محرمانه‌ای درباره ارزیابی‌‌های موساد از برنامه هسته‌ای ایران گفت که این اقدام‌ها روشی تکراری بوده و کاربرد انتخاباتی دارد.

محمد ایرانی به خبرنگار ایلنا گفت که پیش از تشریح افشاء اسناد مربوط به ارزیابی‌های موساد که توسط گاردین و الجزیره صورت گرفته است، باید به این نکته توجه داشت که اسرائیلی ها در برخورد با جمهوری اسلامی ایران از ابتدا رویکرد تقابلی را در پیش گرفته‌اند و تلاش داشته‌اند که در منطقه و جهان ایران‌هراسی به راه بیاندازند و حتی در صدد بوده‌اند تا یک ترس جهانی از اسرائیل را به نمایش بگذارند.

وی در تشریح علل افشاء اسناد مربوط به ارزیابی‌های موساد تاکید کرد: به طور کلی رژیم صهیونیستی و احزاب چپ و راست این رژیم در برخورد با پرونده هسته‌ای ایران در صدد هستند تا تاثیرگذاری پر نفوذی روی کشورهای منطقه داشته باشند و از حیثدیگر در تلاش برای تحریک طرف‌های تاثیرگذار و عمدتاً جمهوری‌خواهان در آمریکا هستند تا بتوانند در سیاستگذاری‌های آمریکا درباره ایران حداکثر فشار را وارد کنند.

سفیر اسبق ایران در لبنان با اشاره به نزدیک بودن انتخابات کنست گفت: در رژیم صهیونیستی رقابت‌هایی برای انتخابات کنست وجود دارد که یکی از دلایل انتشار این اسناد، تحت‌الشعاع قرار دادن رقابت‌های انتخاباتی توسط جناح مخالف حزب لیکود است و با این کار در صدد هستند تا یک سری از مسائل را علنی، رسانه‌ای یا افشاء کنند تا بتوانند شخصیت‌های فعال در کابینه نتانیاهو و خود وی را تخریب و تضعیف کنند.

ایرانی با کهنه خواندن روش انتشار چنین اسنادی، گفت: افشاء اسناد آن هم از این طریق، مساله تازه‌ای نیست چراکه تمامی شواهد و قرائن مبنی بر این است که ایران تصمیمی برای ساختن سلاح هسته‌ای ندارد که افکار عمومی جهان هم بر این موضوع واقف است و این مساله تنها یک بهره‌برداری انتخاباتی را به دنبال دارد.

سفیر سابق ایران در اردن در پایان افزود: جریان چپ در اسرائیل تصمیم دارد راستی‌های افراطی در این رژیم را به دروغ‌گویی متهم کند و به عبارتی می‌خواهد مشکلات داخلی خود را فرافکنی کند لذا حضور نتانیاهو در کنگره آمریکا که در هفته آینده روی خواهد داد و همچنین پیش رو بودن انتخابات کنست هم یکی دیگر از دلایل افشاء اسناد موساد به شمار می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز