خبرگزاری کار ایران

در دیدار دادستان کل تاجیکستان با وزیر دادگستری مطرح شد؛

لزوم تقویت و تحکیم مناسبات دوجانبه بین تهران و دوشنبه

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۱۴۹

دادستان کل تاجیکستان و وزیر دادگستری ایران بر لزوم تقویت و تحکیم مناسبات بین دو کشور تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، یوسف رحمان، دادستان کل کشور تاجیکستان که به تهران سفر کرده است، با حضور در وزارت دادگستری، با امین حسین رحیمی، وزیر دادگستری دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر دادگستری در این دیدار با بیان اینکه در 30 سالگی روابط دیپلماتیک دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان هستیم، گفت: اولویت سیاست دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران برقراری ارتباط با کشورها، به خصوص کشورهای همسایه است.

وی ادامه داد: دو کشور دوست و همسایه ایران و تاجیکستان دارای اشتراکات تاریخی و فرهنگی بسیاری هستند؛ مردم ایران هم، ملت و کشور تاجیکستان را بسیار دوست دارند که باید از این فرصت برای توسعه و تعمیق روابط استفاده کرد. 

به گفته رحیمی، علاوه بر موافقت‌های حقوقی و قضایی با توجه به توسعه روابط تجاری و اقتصادی درخصوص انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک در زمینه داوری و میانجیگری برای حل و فصل اختلافات احتمالی بین تجار دو کشور در حال تنظیم پیش‌نویس سند مذکور هستیم. 

یوسف رحمان، دادستان کل تاجیکستان هم در این دیدار ضمن تاکید بر تحکیم روابط دوجانبه با استقبال از پیشنهاد وزیر دادگستری، اظهار امیدواری کرد: در زمینه مناسبات حقوقی و قضائی نیز شاهد توسعه بیشتر روابط بین دو کشور باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز