خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه هاملین در گفت‌وگو با ایلنا:

تحریم‌ها مانعی برای دستیابی ایران به فناوری هسته‌ای نیست/ آمریکا باید زندگی در یک محیط سیاسی تغییر یافته در خاورمیانه را بپذیرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۰۲۸

استاد علوم سیاسی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی برجام اولویت اصلی بایدن و سیاست وی نیست، گفت: آمریکا باید یاد بگیرد با یک محیط تغییر یافته در خاورمیانه زندگی کند.

دیوید شولتز استاد علوم سیاسی دانشگاه هاملین است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را در مورد تنش‌ها میان ایران و آمریکا و احتمال احیای برجام بیان کرده است.

برجام اولویت بایدن نیست

بایدن با نزدیک شدن به انتخابات کنگره پریشان و نگران است

دیوید شولتز درباره تلاش‌ها برای احیای برجام گفت: در حالی که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، خواهان یک توافق جدید با ایران است، ولی در حال حاضر این توافق اولویت بالایی در سیاست وی ندارد و به نظر نمی‌رسد که سیاست بایدن  برای رسیدن به توافق درست یا خوب باشد.

استاد دانشگاه هاملین گفت: بایدن و ایالات متحده بیشتر بر چین متمرکز بودند، اما در چند هفته اخیر اوکراین و کره شمالی به موضوعات داغی تبدیل شده‌اند که باید به آن‌ها پرداخته شود. آنها هرگونه تمرکز واقعی را که ایالات متحده می‌تواند روی ایران داشته باشد، اکنون تغییر داده‌اند.

وی در ادامه تاکید کرد: علاوه بر این، بایدن از نظر سیاسی در ایالات متحده با نزدیک شدن به انتخابات کنگره پریشان و نگران و فاقد تمرکز است.

آمریکا متوجه شده است که تحریم‌ها نمی‌توانند ادامه یابند

این استاد دانشگاه ادامه داد: ایران به سادگی یک اولویت نیست و البته در حال حاضر، من گمان می‌کنم که ایالات متحده متوجه شده که نمی‌تواند با تحریم‌های علیه ایران ادامه دهد؛ چراکه مشخص شده تحریم‌ها به دور نگه داشتن  فناوری هسته‌ای از ایران کمکی نمی‌کند. 

آمریکا باید یاد بگیرد با یک محیط تغییر یافته در خاورمیانه زندگی کند

وی در مورد احیای توافق گفت: ممکن است به سادگی آمریکا دوباره وارد یک توافق نشود و یاد بگیرد که با یک محیط سیاسی و هسته‌ای تغییر یافته در خاورمیانه زندگی کند. این اولین انتخاب برای ایالات متحده نیست، اما ممکن است یک انتخاب واقع بینانه باشد.

شولتز در مورد مذاکره مستقیم میان ایران و آمریکا گفت: من واقعاً تلاش و تحرکات بسیار کمی از طرف آمریکا یا ایران برای مذاکره مستقیم‌ می‌بینم. به نظر می‌رسد اگر ایران قدرت هسته‌ای شود، اهرم‌های بسیار بیشتری نسبت به الان دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز